Sa čim vježbati?

Bučice ili šipka, šta je bolje?

Piše: Body.ba

Petak, 24.01.2014.

Kada na red dođu treninzi sa težinama, na jedno pitanje prije svih treba odgovoriti - da li vježbati sa bučicama ili sa šipkom? Naravno, postoje tu i druge stvari poput kettleblla, otpornih traka i slično, ali za razliku od njih, svaka teretana na svijetu posjeduje šipke i bučice, jer to je osnovno.

Šta koristiti?

Odgovor: Oboje, i jedno i drugo ima svoje posebne prednosti ali i manjkavosti, kaže poznati trener Cameron McGarr u razgovoru za Men's Fitness magazin.

Prvo početi sa bučicama jer one pomažu da se izjednači i izbalansira neravnoteža koju mnogi imaju (posebno početnici). S druge strane sa šipkom je moguće ponekada i varati te više koristiti dominantnu stranu. Dakle, bučice osiguravaju to da svoje tijelo trenirate ravnomjerno. Još jedna korist od bučica je ta što ih je obično sigurnije koristiti od šipke, posebno prilikom podizanja velikih težina.

Ako na primjer ponestane snage i vježbač nije u stanju da izvede posljednje ponavljanje prilikom izvođenja vježbe na bench potisku bučicama, jednostavno se mogu ispustiti bučice, svaka sa svoje strane klupe. Međutim, ako se ovo isto desi pod opterećenjem šipke na kojoj su velike težine, osoba koja je u nevolji mora skupiti i posljednji atom snage, stisnuti se i nekako izbaciti šipku do kraja i povratka u ležište. Ovo može biti jako nezgodno iskustvo, pa je zbog toga to samo još jedan razlog za vježbanje sa asistentom.

Čitajući prethodni dio teksta, shvatate da su bučice definitivno bolji izbor od šipke. Eh, ipak nije u potpunosti tako i vrijeme je da malo izjednačimo priču.

Šipka omogućava podizanje većih težina, koje će u konačnici stimulisati ukupan rast mišića. To se posebno odnosi na popularne vježbe za noge kao što su čučnjevi, te u određenoj mjeri i mrtvo dizanje. Kako vremenom postajete jači, tako se javlja i potreba za sve većim povećavanjem otpora kako bi se rast i dalje nastavio. Dakle, umjesto da se trudite zadržati svoje prste umotane oko seta teških tegova dok izvodite čučnjeve, jednostavno stavite šipku preko donjeg dijela leđa i nesmetano radite vježbu.

Ko je sada jasan pobjednik? Niko... i jedno i drugo. Kao što je navedeno, i šipke i bučice imaju svoje posebne vrijednosti, baš kao što i imaju i svoje loše strane. Jednostavno, treba uzeti ono najbolje iz obje varijante miješanjem vrsta vježbi i prilagođavanjem treninga, a sve s ciljem postizanja maksimalnih rezultata iz svake.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Šta pokloniti zaljubljenicima u fitness?

Najbolje ideje

Šta pokloniti zaljubljenicima u fitness?

Ljubitelji fitnessa, rekreativci i profesionalci, zbog same prirode onoga čime se bave, sasvim očekivano po...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Zbog čega "dan nogu" nikada ne treba preskakati

Ne želite izgledati ovako

Zbog čega "dan nogu" nikada ne treba preskakati

Vježbanje mišića nogu nikada nije bilo toliko aktraktivno kao na primjer vježbanje mišića ruku ili prsa, pa...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Pet najbogatijih bodybuildera svih vremena

Finansijski najuspješniji

Pet najbogatijih bodybuildera svih vremena

Da se sva velika odricanja zbog žestokih treninga, striktno određene ishrane i svega ostalog što uz to ide,...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Citati slavnih bodybuildera koji će vas motivisati

Motivacija za sve što rad

Citati slavnih bodybuildera koji će vas motivisati

P bodybuilderi prije svega moraju imati monstruozno veliku snagu uma, istu onu koja je potrebna svakom drugom...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)