Sa čim vježbati?

Bučice ili šipka, šta je bolje?

Piše: Body.ba

Petak, 24.01.2014.

Kada na red dođu treninzi sa težinama, na jedno pitanje prije svih treba odgovoriti - da li vježbati sa bučicama ili sa šipkom? Naravno, postoje tu i druge stvari poput kettleblla, otpornih traka i slično, ali za razliku od njih, svaka teretana na svijetu posjeduje šipke i bučice, jer to je osnovno.

Šta koristiti?

Odgovor: Oboje, i jedno i drugo ima svoje posebne prednosti ali i manjkavosti, kaže poznati trener Cameron McGarr u razgovoru za Men's Fitness magazin.

Prvo početi sa bučicama jer one pomažu da se izjednači i izbalansira neravnoteža koju mnogi imaju (posebno početnici). S druge strane sa šipkom je moguće ponekada i varati te više koristiti dominantnu stranu. Dakle, bučice osiguravaju to da svoje tijelo trenirate ravnomjerno. Još jedna korist od bučica je ta što ih je obično sigurnije koristiti od šipke, posebno prilikom podizanja velikih težina.

Ako na primjer ponestane snage i vježbač nije u stanju da izvede posljednje ponavljanje prilikom izvođenja vježbe na bench potisku bučicama, jednostavno se mogu ispustiti bučice, svaka sa svoje strane klupe. Međutim, ako se ovo isto desi pod opterećenjem šipke na kojoj su velike težine, osoba koja je u nevolji mora skupiti i posljednji atom snage, stisnuti se i nekako izbaciti šipku do kraja i povratka u ležište. Ovo može biti jako nezgodno iskustvo, pa je zbog toga to samo još jedan razlog za vježbanje sa asistentom.

Čitajući prethodni dio teksta, shvatate da su bučice definitivno bolji izbor od šipke. Eh, ipak nije u potpunosti tako i vrijeme je da malo izjednačimo priču.

Šipka omogućava podizanje većih težina, koje će u konačnici stimulisati ukupan rast mišića. To se posebno odnosi na popularne vježbe za noge kao što su čučnjevi, te u određenoj mjeri i mrtvo dizanje. Kako vremenom postajete jači, tako se javlja i potreba za sve većim povećavanjem otpora kako bi se rast i dalje nastavio. Dakle, umjesto da se trudite zadržati svoje prste umotane oko seta teških tegova dok izvodite čučnjeve, jednostavno stavite šipku preko donjeg dijela leđa i nesmetano radite vježbu.

Ko je sada jasan pobjednik? Niko... i jedno i drugo. Kao što je navedeno, i šipke i bučice imaju svoje posebne vrijednosti, baš kao što i imaju i svoje loše strane. Jednostavno, treba uzeti ono najbolje iz obje varijante miješanjem vrsta vježbi i prilagođavanjem treninga, a sve s ciljem postizanja maksimalnih rezultata iz svake.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Bodybuilderi uz koje Ronnie Coleman izgleda mali

I oni postoje

Bodybuilderi uz koje Ronnie Coleman izgleda mali

Kada god se govori o velikim, najvećim bodybuilderima, osmerostruki Mr. Olympia Ronnie Coleman jednostavno...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Bivši bodybuilderi koji su izgubili većinu mišića

Nekada ogromni, a danas..

Bivši bodybuilderi koji su izgubili većinu mišića

Umjetnost izgradnje tijela, kako mnogi drugačije nazivaju bodybuilding, sport je koji zahtijeva posjedovanje...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (1)

>Natural bodybuilding koji to nije

Bh.sportisti suspendovani

Natural bodybuilding koji to nije

U moru doping skandala koji potresaju svijet sporta, od atletike, pa do fudbala i svih drugih sportova za...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Zašto dame preferiraju mišićave momke?

Naučno razjašnjeno

Zašto dame preferiraju mišićave momke?

Prirodni nagon unutar muškaraca vođen najpoznatijim hormonom, osnovni je razlog zbog kog pripadnici jačeg...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)