5 skraćenica koje trebate izbjeći ako vježbate - Body.ba

Savjeti

5 skraćenica koje trebate izbjeći ako vježbate

Piše: Body.ba

Ponedeljak, 08.04.2013.

5 skraćenica koje trebate izbjeći ako vježbate

Razumijemo, zauzeta ste osoba. Odlazak u teretanu vjerovatno nije uvijek na prvom mjestu obaveza. Možda su vam dani prebukirani, radite cijeli dan, a pri dolasku kući vaš čekaju djeca. Možda imate porodično okupljanje prije kojeg ne stignete otići u teretanu. Vremenska ograničenja, rokovi za izradu projekata i lične obaveze mogu vježbača učiniti prezauzetim da počne zanemarivati male stvari koje zapravo mogu napraviti razliku u fizičkom izgledu i ukupnom napretku.

Tražimo načine da uštedimo vrijeme, ali to rezanje neće biti vrijedno. Možda se čine kao „male stvari“, ali odlazak s treninga ranije ili sitne promjene u ishrani neće donijeti najveće prihode.

Slijede skraćenice koje vam neće pomoći

1.  Ne skraćujte kardio

Ko može iskreno reći da to već nije radio? Ukradite 3 minute tu, ovdje sedam. Lako je gledati u display pred vama i misliti kako to i nije previše važno. Greška!

Razmislite: uzimanje 5-10 minuta kardio vježbi svaki dan ili nekoliko dana u sedmici može značiti nekoliko sati propuštenog treninga. Uzmite tih 5 minuta i dodajte na sedmice, mjesece, ili godine, i vidjet ćete da se svaka minuta zapravo broji. Ako ste u žurbi, krenite u teretanu pet minuta ranije, umjesto da skraćujete trening. Kasnije ćete biti zahvalni za malu žrtvu u jednom danu.

2.  Prestanite s izbjegavanjem zagrijavanja, istezanja i hlađenja

Vjerovatno i vi znate mnoge koji se ne zagrijavaju, ne istežu ili hlade nakon vježbanja. Za mnoge je to gubljenje vremena. Briga o mišićima je potrebna zajedno s dizanjem tegova, jedenjem dovoljno proteina i pravilnim snom. Istezanje pomaže da izbjegnete povrede, mišićni debalans, hronični bol , te probleme s kostima kasnije u životu. Istezanje mišića nakon dugo vremena u položaju fleksije je odlično otpuštanje i pomaže da se održi mišićni balans. Drugim riječima, ako se skrati jedna mišićna grupa, produže se mišići na suprotnoj strani. Hronična fleksija bez ekstenzije mišićne grupe će vjerovatno stvarati probleme. Fleksibilnost je dobra za raspon pokreta i pravilno fiziološko  funkcioniranje.

Štoviše, kruženje krvi preko zagrijavanja i hlađenja je dobro za mišićni, kardiovaskularni i centralni nervni sistem. Ako se ne zagrijete to može dovesti do boli i neočekivanih ozbiljnih povreda. Zagrijavanjem se ne misli samo petominutno hodanje. Ako mislite dizati tegove, zagrijte se dobro prije nego stavite ploče na šipku. Vrlo brzo možete napraviti oštećenje na tetivi ili ligamentima ako grupu mišića koja je previše kruta opteretite težinom koju ne može podnijeti.

3.  Prestanite preskakati multivitamine

Potrebne su tri sekunde da se multivitamini uzmu, a ljudi ih svejedno zanemaruju. Jesmo li zaista toliko u žurbi? Nebitno koliko vam je čista prehrana. Možete jesti mnogo povrća i imati čistu prehranu koliko vam srce želi, ali često hrana sama nije dovoljna da aktivnom tijelu da sve potrebne nutrijente. Mnogi multivitamini sadrže minerale i vitamine potrebne za oporavak mišića, zdravlje mozga, pravilno zadržavanje tečnosti, i san. Mnogi proizvodi sadrže i probiotike i druge sastojke koji su dobri za zdravu probavu, snažniju kosu i bolju kožu. Nemojte zaboraviti uzimati multivitamine!
Riječ za one koji piju destiliranu vodu sedam dana prije izlaska na pozornicu takmičenja: destilirana voda vam otklanja mnoge ključne sastojke koje tijelo treba da se osjeća i izgleda najbolje. Uzmite vitamine!

4.  Ne zaboravite čiste masti

Mnogi se ljudi kolebaju zbog unosa proteina i ugljikohidrata, ali zaboravljaju da su čiste masti bitan dio zdrave prehrane. Zdrave masti su dobre za sistem cirkulacije. One također pojačavaju imunitet, sprječavaju upalu zglobova, pospješuju zdravlje mozga i metaboličke funkcije, pomažu kod probave i povećavaju sagorijevanje masti. Pa, zašto bi neko, pogotovo ko je takmičar, previdio tako nešto značajno?

Uzmite na primjer riblje ulje i kapsule lanenog ulja, ili stavite to u proteinski shake ujutro. Avokado, organski maslac, maslinovo ulje i kokosovo ulje su veliki izvori masti koji će vam pomoći da izgledate i osjećate se dobro.

Fitness savjet: ako nastojite poštovati dijetu s hranom koja sadrži malo ugljikohidrata, dodajte masti za dodatnu energiju i mentalnu stabilnost. Preljevi zasnovani na avokadu i maslinovom ulju su dva najbrža i najlakša načina da ubacite čiste masti u prehranu.

5.  Ne ignorišite formu izvođenja dizanja tegova i pravilno opterećenje

Ako radite dizanje iz čučnja, pobrinite se da to radite ispravno. Nije bitno koliko ste u žurbi ili to već godinama radite pa znate. Nije bitno ako ste umorni, imali ste užasan dan na poslu i samo želite ići kući ili biti negdje drugo za 30 minuta. Možete dobiti ozbiljne povrede ako se ne držite pravilne forme izvođenja.

Dobar način da provjerite da li radite ispravno jeste da pitate trenera ili kolegu s vremena na vrijeme. To vam može pomoći da se uvjerite da vremenom niste razvili naviku lošeg dizanja tegova. Budite pažljivi i držite svoju formu duže vrijeme.

Isto tako,  postoji stvar koja se zove „biti previše oprezan“. Morate sebe gurati fizički i mentalno tokom vježbe. Komfor zona vam nije prijatelj. Ako se ne mučite dok dižete tegove, vrijeme je da povećate težinu ili broj ponavljanja. Ako radite vremenom određene vježbe sa određenom težinom vrlo brzo ćete dostići i osjetiti zastoj u napretku.

Šta je smisao treninga ako ne mislite uložiti sav trud? Grupisanje mišića da rade punim kapacitetom je ključ transformacije. Korištenje punog i ispravnog raspona pokreta garantuje dobre rezultate. Postavite izazove pred sebe svaki put kad uđete u teretanu. Bez izazova, nećete vidjeti nikakve promjene.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Koliko su zaradili najbolji bodybuilderi svijeta?

Mr. Olympia nagradni fond

Koliko su zaradili najbolji bodybuilderi svijeta?

Iz godine u godinu nagradni fond Mr. Olympia takmičenja raste kao i sama popularnost bodybuildinga u svijetu....Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Pet lekcija koje se nauče nakon godina treniranja

Tajne šampiona

Pet lekcija koje se nauče nakon godina treniranja

Godine vježbanja i svakodnevnog učenja i istraživanja, neminovno vode do uspjeha i divljenja drugih ljudi,...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>U nekim situacijama je gadno imati velike mišiće

Problemi bodybuildera

U nekim situacijama je gadno imati velike mišiće

Biti u top formi i imati ogromne mišiće je fantastičan osjećaj i to znaju svi koji su uspjeli nešto napraviti...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Kada brutalna dizanja krenu pogrešno

Nezgode s tegovima

Kada brutalna dizanja krenu pogrešno

Podizanje enormnih težina na test stavlja ne samo ciljanu grupu mišića već i kompletno tijelo osobe koja...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)