"Lagani progres"

Najveća fitnes lekcija o kojoj niko ne priča

Piše: Body.ba

Ponedeljak, 20.01.2014.

Zasigurno nikada niste ušli u teretanu a da pritom čujete nekoga kako govori "danas bih trebao raditi nešto lagano", zar ne? Skoro svim ljudima kojima se spomene sama riječ "teretana", kao prva asocijacija na to je slika momaka koji se takmiče koji će gurnuti veću kilažu i koji je jači, a u tome zaista i ima istine.

Tako počinje velika većina sa svojim vježbanjem, da bi tek godinama kasnije dio njih shvatio da se napredak ne pravi samo i isključivo na taj način, već da je potrebno variranje u intenzitetu treninga kako bi se osigurao maksimalni učinak.

James Clean, kolumnista Huffington Posta, koji iza sebe ima skoro dvije decenije iskustva vježbanja u teretani, pita se da li je iko razmišljao na ovaj način:

Kada bi krenuli sa vježbanjem i za početak koristili manje kilaže, te kada bi na svakom narednom treningu određene mišićne grupe dodavali po jedan novi kilogram opterećenja, ali uz uslov da se redovno trenira i ne propuštaju treninzi, kakav bi bio napredak za godinu dana ili dvije? Impozantan zar ne?

"Zanimljiva stvar je u tome da ako to radite svake sedmice, iduće godine ćete vježbati sa oko 50 kilograma većim težinama. Ako nastavite tako i godinu kasnije, podizat ćete 100 kilograma više! Koliko ljudi znate koji vježbaju sa 100 kilograma većim težinama u odnosu na period od prije dvije godine? Ja zaista ne znam mnogo".

"Niko vas neće slaviti što ste uspjeli vježbati sa 1 kg većim opterećenjem nego prošle sedmice, svi žele da odmah pokušate sa 10 kilograma više, to je duboko usađeno u kulturu teretane. Ali, problem je u tome što fokusiranje na velika dostignuća ima sporiji učinak od laganog, dosljednog napretka. Tolika želja za ostvarenjem cilja dovodi do toga da se često ignoriše i sam napredak", smatra Clean.

Postoji nekoliko pravila za koje se može reći da spadaju u red najvažnijih ukoliko se želi ostvariti uspjeh i doći do željene forme, postati jači i dosegnuti puni potencijal. Međutim,  prema mišljenju ovog iskusnog vježbača najvažnije je - nepropuštanje treninga!

"Većina ljudi trenira u krugu: Jako, jako, jako, povreda. Ja se radije odlučujem za sporije, sporije, sporije, nikada prestati", zaključuje kolumnista Huffington Posta.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Bodybuilderi uz koje Ronnie Coleman izgleda mali

I oni postoje

Bodybuilderi uz koje Ronnie Coleman izgleda mali

Kada god se govori o velikim, najvećim bodybuilderima, osmerostruki Mr. Olympia Ronnie Coleman jednostavno...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Bivši bodybuilderi koji su izgubili većinu mišića

Nekada ogromni, a danas..

Bivši bodybuilderi koji su izgubili većinu mišića

Umjetnost izgradnje tijela, kako mnogi drugačije nazivaju bodybuilding, sport je koji zahtijeva posjedovanje...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (1)

>Natural bodybuilding koji to nije

Bh.sportisti suspendovani

Natural bodybuilding koji to nije

U moru doping skandala koji potresaju svijet sporta, od atletike, pa do fudbala i svih drugih sportova za...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Zašto dame preferiraju mišićave momke?

Naučno razjašnjeno

Zašto dame preferiraju mišićave momke?

Prirodni nagon unutar muškaraca vođen najpoznatijim hormonom, osnovni je razlog zbog kog pripadnici jačeg...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)