Deset savjeta za trčanje na visokim temperaturama - Body.ba

Fitness u ljetnim danima

Deset savjeta za trčanje na visokim temperaturama

Piše: Haris Ljevo

Utorak, 27.07.2010.

Deset savjeta za trčanje na visokim temperaturama

I tokom ljetovanja možete nastaviti trčati

Naučno je dokazano da zamaranje u vrelim ljetnim danima povećava tjelesnu temperaturu preko mjere. Osoba koja trči po ljetnim temperaturama izgubiće od 500 – 1500 kalorija, zavisno od fizičke spreme te osobe. Trčanje po visokim temperaturama može izazvati štetan efekat po tijelo trkača ukoliko se ne zaštiti od neželjenih posljedica.

Ipak, ako ste mislili da ne smijete nikako trčati tokom ljeta, prevarili ste se.

Potrebno je samo da se pridržavate upustava koja daju treneri fitnesa. Trčanje i održavanje fizičke spreme tokom ljeta neće vam škoditi, osim ukoliko zanemarite savjete stručnjaka.

Evo deset savjeta kojih se potrebno pridržavati za vrijeme trčanja tokom ljeta:

1. Pažljivo odaberite odjeću za trčanje

Svjetla i lagana odjeća pomoći će vam da se udobnije osjećate prilikom trčanja. Lagana odjeća će vam pomoći da lakše dišete i na taj način sebi olakšate trčanje. Tijesna i nešto tamnija odjeća, ne samo da će vas sputavati u trčanju, nego će otežati i sam proces disanja.

2. Tuširanje prije trčanja

Obavezno se prije izlaska na sunce istuširajte hladnom vodom, a poželjno je, ukoliko nema vjetra, da je i kosa malo mokra. Preporučuje se i da kod sebe imate malu bočicu vode kako bi dok trčite mogli lagano da topite kosu.

3. Odjeća je obavezna

Ovo upozorenje je dosta povezano s prvim, ali nije na odmet. Strogo je zabranjeno trčanje bez odjeće, jer kod osjetljivijih osoba visoke temperature mogu izazvati blage opekotine.

4. Kapa ili sunčane naočale

Zbog zaštite očiju obavezno je imati sunčane naočale ili kačket. Medicina je dokazala da veliki broj očnih oboljenja dolazi upravo zbog nezaštite očiju na visokim temperaturama.

5. Adaptacija na vrućine

Kod nas se vrlo često zna desiti da nakon kišnog juna u julu budu veoma visoke temperature. Stručnjaci preporučuju da se postepeno adaptiramo na nove uslove. Deset do petnaest dana je poželjno trčati veoma malo na otvorenom suncu, a češće koristiti hladovinu. Dok se tijelo ne navikne na nove uslove.

6. Trčati ujutro

Preporučuje se u ljetnim danima trčanje u ranim satima. Ne mora to biti skroz rano, ali nije dobro praktikovati trčanje oko podne. Istina, većina nas zna za ovo upozorenje, ali nije na odmet još jednom skrenuti pažnju.

7. Piti tečnost za vrijeme trčanja

Znojenje na vrućini ubrazava gubitak elektrolita potrebnih organizmu kako bi imali sigurnije trčanje. Ukoliko trčite duže od pola sata strogo se preporučuje da koristite tečnosti koje sadrže karbohidrate i elektrolite.

8. Izbjegavajte sastojke koji doprinose dehidraciji

Izbjegavajte kofein i alkohol. Također, neki lijekovi, koji sadrže antihistamine, doprinose dehidraciji, pa ih je potrebno izbjegavati. Ovo se posebno odnosi na one koji trče nešto duže dionice.

9. Ne žurite

Vrućina i vlažnost mogu biti veoma opasni. Trčanje na velikim vrućinama i u uslovima velike vlažnosti, može izazvati kontra efekat od onoga što želite. Ukoliko osjetite vrtoglavicu ili da vam je koža ljepljiva, odmah se sklonite i prestanite s trčanjem.

10. Izbjegavati hladne prostorije

Strogo se preporučuje da u ljetnim danima kada trčite izbjegavate boravak u hladnim prostorijama. Preporučuje se da to jutro, neki stručnjaci kažu čak i dan prije trčanja, boravite u toplim prostorijama, jer nagli šok proizveden izlaskom iz hladne prostorije na sunce može izazvati srčane probleme.

A predvece nista ne pise :s

- Misic

Nedelja, 08.08.2010. 17:22,

Prijavi neprimjeren komentar


hmm ujutru ne mogu nikako,al trcim redovno u vecernjima satima

- djovani

Nedelja, 15.05.2011. 13:59,

Prijavi neprimjeren komentar


Savjeti su za 10!

Da čujem :-), kuda trčite u Sarajevu?

- Cool Runner

Ponedeljak, 16.05.2011. 21:44,

Prijavi neprimjeren komentar


Radnim danima Vilsonovo, vikend Velika aleja.
Valjda većina tu trči jer nema puno izbora.

- Damir

Utorak, 17.05.2011. 18:07,

Prijavi neprimjeren komentar


nesta mi nije jasno u ovom clanku .

2. Tusiranje prije trcanja (ovo podrazumijeva da tijelo ohladimo prije izlaska) , no zasto onde ovo ?
10. Izbjegavati hladne prostorije

zar to nije jedno te isto jer kad se tusiramo tijelo nam je hladnije odnosno isti klinac kad i izađemo iz hladne prostorije , tako da ne razumije ispada da pod 2. je dobro biti rashlađen prije izlaska , a pod 10. nije dobro biti rashlađen prije izlazaka xDD ??

- TM87

Četvrtak, 09.02.2012. 19:22,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Quadzilla: Biciklista sa nestvarno velikim nogama

Najrazvijeniji kvadriceps

Quadzilla: Biciklista sa nestvarno velikim nogama

Njemački biciklista Robert Forstemann nije bodybuilder, ali je čovjek koji samom svojom pojavom ima...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>On je ludo hrabar: Tri činjenice o Jackie Chanu

Više od glumca

On je ludo hrabar: Tri činjenice o Jackie Chanu

Hrabrost je velika vrlina koja odlikuje rijetke i obično pravi razliku između pravih muškaraca i onih koji to...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Deset nesavladivih: Najbolji golmani svih vremena

Po mišljenju javnosti

Deset nesavladivih: Najbolji golmani svih vremena

Dok napadačima obično pripada najveći dio slave nakon pobjeda ekipa, golmani su ti koji na svojim plećima...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Istinski snažni: 5 najjačih holivudskih zvijezda

Žestoki i u stvarnosti

Istinski snažni: 5 najjačih holivudskih zvijezda

Dok filmovi mogu praktično bilo koga na platnu prikazati nevjerovatno jakim i žestokim borcem, nije tako...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)