Brzina i fleksibilnost

Skvoš – prolijte znoj i dobro se zabavite

Piše: Adnan Ćosić

Subota, 26.06.2010.

Pitajte bilo koga ko se bavi tenisom i reći će vam da je skvoš sport za frustrirane tenisere koji ne mogu pogoditi lopticom u polje. Međutim, stvarnost je potpuno drugačija. Skvoš je ekstremno energtičan sport za osobe koje se ne boje proliti znoj. Dva igrača neophodna su za ovu igru, kao i bijela prostorija, tj. teren i mala crna lopta koju kao projktil igrači udaraju o sva četiri zida, a nerijetko i jedan o drugog.

Taktika je jednostavna: rastrčite protivnika po terenu dok vi udarate loptu ne mičući se sa centra i on (ili ona) će se ubrzo srušiti u znoju. Zvuči jednostavno, ali ne znate ništa dok ne pokušate.

Kao tjelovježba, skvoš je izuzetno efikasan. Zahtjeva mnogo više energije od tenisa i troši čak i do 600 kalorija na sat. Svako može pokušati, ali ne može svako igrati sat vremena skvoša. Neutrenirani mišići, tokom partije ovog sporta, vrlo lako će se povrijediti ili istegnuti zbog velike brzine kojom se igra i mnogo naglih zaokreta. Zato se ovaj sport preporučuje osobama koje su već u formi, dok se početnicima savjetuje da prvo određeno vrijeme provedu na biciklu, trčeći ili hodajući dok ne postignu formu dovoljnu za redovan termin na terenu za skvoš.

Da biste dostigli vrhunac forme, trebate igrati skvoš tri puta sedmično, tokom cijele godine. Uvijek popijte čašu vode prije termina na skvoš terenu, obavite desetominutno zagrijavanje i istezanje, jer će vam biti neophodno. Kada završite sa partijom skvoša, obucite neki džemper i popijte još malo vode, jer će se nakon veliko napora tijelo ohladiti vrlo brzo.

Za šta je koristan skvoš?

Skvoš će doprijenjeti kardiovaskularnoj spremi i izdržljivosti organizma. Tokom jedne partije dobro ćete se istrčati, skakati i padati. Teško da ćete naći zabavniji i žešći aerobni trening. Ovaj sport ojačaće vaše noge i stražnjicu, te povećati flekisbilnost i snagu u leđima i abdomenu. Uz to, skvoš će vas osloboditi stresa!  Koliko ste samo puta tokom radnog dana poželjeli da nešto udarite iz sve snage – crna loptica je sada tu i na dohvat reketa!

Česte povrede

Ukoliko niste u top formi i niste se adekvatno zagrijali i istegnuli prije partije skvoša, rizikujete povrede. Najčešće povrede su istegnuća mišića ruku, nogu i leđa, pogotovo ako ste počeli igrati nezagrijani. Skvoš se igra u maloj sobici sa vrlo brzom loptom, ne očekujte da vas nikada neće pogoditi. Također, i sudari sa saigračim ili sa zidovima nisu rijetkost, pa dobro obratite pažnju na svoje i sve ostale pokrete na terenu, a nošenje zaštitnih naočala mođže se pokazati vrlo korisnim. Kao i u tenisu, ukoliko igrate previše često, moguće je da opteretite lakat (teniski lakat).

Činjenice

Igranjem skvoša sagarate 9,5 do 11,5 kalorija u minuti. Skvoš djeluje na noge, ruke, ramena, leđa i abdomen, poboljšava brzinu, mobilnost, snagu, izdržljivost i fleksibilnost.

Da biste se bavili skvošem trebate imati par tena za skvoš, reket i loptu. Teren se iznajmljuje na sat.

Postoji li u Sarajevu teren za skvoš?

- squash

Utorak, 24.05.2011. 14:30,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare

BlaBla

>Zanimljivo: Ko se krije iza uniforme?

Neočekivano

Zanimljivo: Ko se krije iza uniforme?

Bilo da se radi o vojnoj ili bilo kojoj drugoj vrsti radne uniforme, svaka od njih kompletnu ličnost osobe...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži fotogaleriju

Komentari (0)

>"Prije i poslije" - Slike sa reklama

Marketinški trikovi

"Prije i poslije" - Slike sa reklama

Poznati su vam zgodni momci i djevojke koji drastično mršaju i oblikuju se upravo zbog nekih proizvoda ili...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Atletičarka koja na stazi postavlja modne trendove

Maggie Vessey

Atletičarka koja na stazi postavlja modne trendove

Atletičarka koja je dva puta predstavljala SAD na Svjetskim prvenstvima i vlasnica titule u utrci na 800...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Transformacije ili moć fotografije?

Lažne transformacije

Transformacije ili moć fotografije?

Briga o sopstvenom tijelu i održavanje dobre forme se sve više nameće kao globalni trend, te šire mase ljudi...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)