Procenti tjelesnih masti kod žena i muškaraca - Body.ba

Slikovit prikaz

Procenti tjelesnih masti kod žena i muškaraca

Piše: Body.ba

Srijeda, 26.09.2012.

Procenti tjelesnih masti kod žena i muškaraca

Procent tjelesnih masti dobiva sve više popularnosti i prostora kao efektivni pokazatelj ukupnog zdravlja i stanja tijela umjesto BMI indeksa. Ovaj tekst će vam stvoriti vizualnu prezentaciju procenta tjelesnih masti na tijelu muškaraca i žena.

Osnove procenta tjelesnih masti

Da biste najbolje shvatili opise i izbor slika u ovom tekstu, najprije ćemo objasniti osnovne pojmove o tjelesnim mastima i neke koncepte koje je dobro znati:

Procent tjelesne masti – je količina tjelesne masti (npr kilogrami) podijeljene sa ukupnom tjelesnom težinom navedenom u procentima. Na primjer, muškarac sa 82 kilograma ukupne težine i od toga ima 13 kilograma tjelesnih masti (sala), znači da mu je procent tjelesne masti 16% (13/82).

Distribucija tjelesne masti – svi imamo drugačiju raspodjelu sala po tijelu, odnosno kako je salo raspoređeno duž našeg tijela. Na primjer, neke žene mogu imati malo sala na trbuhu, ali mnogo na bedrima i tricepsima, dok druge imaju obratno. Ista stvar je kod muškaraca, ali većina muškaraca najviše sala ima na trbuhu. Na slikama ćete vidjeti naglašena područja kod muškaraca i žena gdje se sala najviše nakuplja.

Oblik tijela – slično kao i raspodjela sala po tijelu imamo različite oblike tijela, pa dva različita oblika tijela mogu imati isti procent sala iako ne izgledaju isto. Klasičan primjer je usporedba modela i sportašice: oblik tijela drugačiji, ali procent sala isti.

Godine – slike koje su navedene u tekstu podrazumijevaju osobe od 25-35 godina. Većina uređaja za određivanje procenta tjelesne masti će pokazivati veće nivoe masti kako se povećavaju godine. Na primjer, dvadesetogodišnjak i pedesetogodišnjak mogu imati istu mjeru potkožnog sala, ali kod dvadesetogodišnjaka će to u procentima biti 15%, a kod pedesetogodišnjaka 20%. Kako starimo, masti oko organa i u mišićima se povećavaju, tako da je to uračunato u većinu formula.

Mišićna ispruganost (strijacija) – kad osoba definira tijelo, mišić se može jasnije vidjeti, tad mišići izgledaju kao tanke šipke, koje nazivamo ispruganost.

Vaskularizacija – pojava vena u različitim područjima na tijelu kako se smanjuje tjelesne masti.

Opis procenta tjelesne masti kod muškaraca

Procenti masti 3-4%

Bodybuilderi mogu spustit procent masti do 3-4% kad se pripremaju za takmičenja. To je karakterizirano kao ekstremna vaskularizacija, vene su vidljive gotovo preko svakog mišića u tijelu. postoji jasna separacija mišića, kao i ispruganost koja je vidljiva gotovo na svakom mišiću (gotovo je vidljivo i kod mišića stražnjice). Ako vam stražnjica nema nikako sala, onda imate mnogo nizak nivo tjelesne masti uopće. Potrebna količina kod muškaraca je 2% tjelesnih masti da bi tijelo funkcionisalo (salo štiti unutarnje organe u prsima i abdomenu).

Procenti masti 6-7%

Oko 6-7% procenata sala za muškarce je manje ekstremno od takmičarskog izgleda kod bodybuildera, ali je i dalje iznad nivoa koje odgovaraju za većinu muškaraca. Negdje oko ovog nivoa lice vam postaje mršavo i porodica se zabrine za vas. Ovaj nivo od 6-7-% tjelesne masti, kojeg postignu muški fitness modeli kad rade photoshooting, je okarakterisan mišićnom definicijom svih mišića i jasnom vaskularizacijom u većini mišića, uključujući ruke, noge čak i trbušne mišiće. Vaskularizacija kod trbušnih mišića je znak veoma male količine masti u tijelu. jasna separacija mišića također.

Procenti masti 10-12%

Ovo je odgovarajući nivo za većinu muškaraca, kad možete vidjeti svoje trbušne mišiće, ali nisu toliko definisani kao kod ljudi sa 6-7% tjelesne masti. Ovo je klasični izgled tijela „za plažu“, kojeg žele većina muškaraca a većina žena voli vidjeti. Iako ne mnogo definisano, postoji separacija između mišića, moguća je ispruganost mišića u ramenima, rukama, ali se ne primjećuje na svakom mišiću. Vaskularizacija je ograničena na ruke, sa malo vjerovatnoće kod nogu.

Procenti masti 15%

Nivo sa 15% masnog tkiva u tijelu obično se odnosi na kategoriju „mršavih i fit“ u većini statistika i ljestvica. Obrisi mišića se mogu vidjeti, ali ne postoji jasna separacija između njih. Vaskularizacija je ograničena, kao i ispruganost mišića, koji su obično prekriveni sa tankim slojem sala. Opći oblik tijela i dalje postoji, što može stvoriti dobar estetski izgled, unatoč nedostatku mišićne definicije.

Procenti masti 20%

Separacija između mišića polako nestaje, vaskularizacija i ispruganost gotovo da ne postoje, postoji mala nakupina sala na trbuhu, oblik je „mekan“ ali ne mnogo zaobljen. Muškarci koji su prosječno visoki 180 cm sa oko 80 kilograma i imaju oko 65 kilograma tjelesne mase bez masti (u prosjeku) imaju 20% tjelesne masti.

Procenti masti 25%

Postoji mala ili nikakva separacija mišića, nema vaskularizacije, kao ni ispruganost mišića, pojas se počinje povećavati do omjera 0.9 (obujam pojasa/obujam kuka). Čovjek visok 180 cm može imati oko 90 cm u pojasu. Isti taj čovjek može imati sala i na vratu, ali ne mora izgledati kao da ima 25% tjelesne masti u normalnoj odjeći. Ukoliko čovjek ima preko 25% tjelesne masti, to se smatra gojaznim, a preko 101 cm u pojasu predstavlja abdominalnim tipom pretilosti.

Procenti masti 30%

Ukoliko čovjek ima 30% masti u tijelu povećava se salo u pojasu, na leđima, zglobovima, bedrima. Pojas izgleda veći u odnosu na kukove, a stomak značajno strši u odnosu na kukove. Ne postoji mišićna separacija.

Procenti masti 35%

Kako čovjek postaje teži dobivanjem više sala, većina sala se stacionira direktno u stomak. Ovaj nivo je okarakterisan jasnijim padom stomačnog sala preko pojasa. Izgled karakterističan za pivski stomak. Obujam pojasa je iznad 100 cm kod muškaraca sa ovim procentom.

Procenti masti 40%

Slično kao kod prethodnog nivoa, još više sala se akumulira na stomak i pojas, pa obujam pojasa prelazi i 115 cm. Na ovom nivou, neke osnovne dnevne aktivnosti postaju teške (npr, hodanje uz stepenice, saginjanje i podizanje nečeg s poda). Ovaj nivo se približava opasnoj pretilosti, što je okarakterisano sa BMI preko 35. Jasnije, čovjek od 180 cm visine, koji ima preko 120 kilograma i ima oko 70 kilograma tjelesne mase bez masti ima oko 40% tjelesne masti.

Opis procenta tjelesne masti kod žena

Procenti masti 10-12%

Ovo je vrlo nizak nivo tjelesne masti koji je tipičan za žene bodybuildere. Potrebna mast za žene da bi tijelo funkiconisalo je 8-10%, u usporedbi sa 2% kod muškaraca. U čemu je razlika? Žene imaju više masti u tkivu grudi i u predjelu oko materice. Ovaj nivo tjelesne masti nije dobar i zdrav za ženu, jer je moguć prestanak menstruacije. Ispruganost mišića, separacija mišića, jasna vaskularizacija su također primjetni na ovom nivou. Žena na slici pod ovom kategorijom je bliže 12% tjelesne masti jer nije previše vaskularizacija.

Procenti masti 15-17%

I ovo se podrazumijeva kao nizak nivo masti za žene, što je slično mastima od 5-7% kod muškaraca. Mnogi bikini i fitness modeli će dostići ovaj nivo tjelesne masti i možda neke neće imati menstruaciju. Prisutna je definicija trbušnih mišića, nogu, ruku i ramena, ima i vaskularizacije i negdje separacije mišića. Kukovi, stražnjica i bedra imaju manjak sala tako da nisu zaobljeni.

Procenti masti 20-22%

Ovaj nivo je okarakterisisan kao „fit“ na mnogim optimalnim ljestvicama i tipičan je za sportašice. Primjetna je definicija kod trbušnih mišića, postoji salo na rukama i nogama, ali nije toliko naglašeno. Postoji minimalna separacija mišića.

Procenti masti 25%

Ovo je donji krajnji procenat koji je prosječan za većinu žena i okarakterisan je kao niti previše mršav niti preko mjere. Krivine u kukovima su primjetne kao i salo na stražnjici i bedrima. Žene prosječne visine od 160 cm i 60 kilograma sa oko 40 kg tjelesne mase ima oko 25% tjelesni masti.

Procenti masti 30%

Dok većina muškaraca ima nakupine sala u stomaku, kod žena se salo obično nakuplja na kukove, stražnjicu i bedra. Kod 30% tjelesne masti kukovi, bedra i stražnjica su više naglašeni i zaobljeni. Ovo se smatra prosječnim izgledom za većinu žena na svim optimalnim ljestvicama.

Procenti masti 35%

Na ovom nivou kukovi postanu još širi, a vrat i lice je više zaobljeno. Obujam kukova može dostizati 100 cm, a objam pojasa oko 80 cm. U ovoj fazi trbuh može prelaziti preko pojasa.

Procenti masti 40%

Kukovi i bedra se povećavaju tako da obujam kukova doseže preko 106 cm, obujam pojasa preko 88 cm a bedara preko 63 cm.

Procenti masti 45%

Tad koža gubi svoju glatkoću i sve više sala se prikuplja. Obujam kukova može doseći 115 cm, a obujam pojasa preko 106 cm, bedara 88 cm. Kukovi u ovoj fazi su primjetniji i širi od ramena.

Procenti masti 50%

U ovoj fazi sve više sala se nakuplja. Obujam kukova može doseći iznad 115 cm, a obujam pojasa 102 cm, dok je obujam bedara 76 cm. Kukovi su primjetniji i širi od ramena. Žena visoka oko 160 cm sa oko 90 kg i ako ima 45 kg tjelesne mase bez masti onda ima 50% tjelesnih masti.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>21-godišnja Belgijanka je fitness senzacija

Savannah Prez

21-godišnja Belgijanka je fitness senzacija

Mlada Belgijanka Savannah Prez, djevojka je koja se već sa dvadeset godina mogla pohvaliti izgrađenim tijelom...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>10 jednostavno fantastičnih izjava The Rocka

Dwayne Johnson

10 jednostavno fantastičnih izjava The Rocka

Dwayne Johnson poznat kao The Rock, jedna je od najkarizmatičnijih slavnih ličnosti. To je čovjek koji je...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Dama od čelika diže svoju četverostruku težinu

Stefi Cohen

Dama od čelika diže svoju četverostruku težinu

Stefi Cohen je dama koja diže veće težine od većine muškaraca na svijetu, a pritom teži mnogostruko manje od...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>11 sportašica poznatih samo jer su jako zgodne

Najatraktivnije na terenu

11 sportašica poznatih samo jer su jako zgodne

Popularnost sportista u svijetu u brojnim slučajevima nema mnogo veze sa njihovim konkretnim atletskim...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)