Gym Etiquette

Ultimativni vodič za ponašanje u teretani

Piše: Body.ba

Nedelja, 28.10.2012.

Ni za jogu, kružne vježbe, supersetove ne postoji pravi niti krivi način da uđete u formu. Sve to donosi znoj, zapravo? Ali, ne ostavimo taj znoj na podlozi, ili dlake u kupatilu. Od svlačionice do poda u teretani, kad se radi o pravilima ponašanja u teretani, postoje neke stvari koje su obavezne za uraditi, te neke koje obavezno trebate izbjegavati.

Mjesto s tegovima

  • Poštujte slušalice. Slobodni dobro je flertovati u teretani, ali kad vidite slušalice u ušima, shvatite to kao upozorenje.
  • Vosak gore-dolje. Da, možda ste otišli u teretanu da izbjegete kućanske poslove, ali čišćnje sprava je po pravilu poželjno. (Niko ne želi pokupiti koju kožnu infekciju dok vježba.)
  • Mrdnite prstom. Još pravila, da... Ali, vraćanje bučica, medicnki i druge opreme na mjesto gdje trebaju biti je više nego poželjno - može vam usput taj potez sagorijeti koju kaloriju više!
  • Pazite na ogledalo. Ostavite sjajila za usne i druge kozmetičke preparate po strani, kao i divljenje svojim mišićima. Ogledala su tu zbog forme i sigurnosti, pa probajte da izbjegnete prolaženje ispred bez potrebe, jer tako moguće da blokirate drugima pogled dok rade i broje vježbe.
  • Uđite u zonu. U onu pravu, dakako. Od savijanja bicepsa, do čučnjeva, vježbi snage, za sve postoji pravo mjesto u teretani - a, vjerujte, ne želite to naučiti na teži način, s toga pazite.
  • Dijelite. Ponekad jednostavno nema igračaka dovoljno za svakog. Dopustite i drugima da vježbaju. I osim da samo stojite dok je zauzeto željeno, povećajte vrijeme i trud sa dodatnim supersetovima koje radite.
  • Lako je. Dok svaka teretana ima svoja pravila, većina izbjegava zemljotrese u teretani. Dakle, probajte da ne ispuštate naglo velike tegove poput vrućeg krompira.
Kardio zona

  • Ne dajte da se sve vidi. Daleko ste od Woodstocka i sličnih liberalnih mjesta, s toga se pobrinite da su vam određena mjesta na tijelu pokrivena, jer ljudi obično ne  žele vidjeti takve prizore.
  • Ostavite mjesta za disanje. Nije tajna da kardio vježbe znaju biti škakljive ponekad. Pa., kad imate izbor od 7 traka za trčanje, nemojte stati tik do iskusnog maratonca. Umjesto toga izaberite solo trčanje bez praćenje drugih ljudi.
  • Postanite mobilni bez mobilnog telefona. Razgovor sa drugima dok ste na traci je često dobar recept za "ubijanje staze". Ali, postoje izuzeci poput raznih aplikacija koje će vas zadržati na stazi. Runkeeper i Fitbit su neke od njih.
  • Igrajte pravo. Intervalni trening na stranu, držite brzinu trake optimalnu.
  • Bez pljuvanja i drugih sličnih stvari. Ovo se ne bi trebalo spominjati, ali ako provedete dovoljno vremena  u teretani, i ovakve stvari ćete vidjeti. Direktno idite i perite ruke.
  • Bez čudnih postupaka. Čuvanje mjesta nije bilo poželjno ni u školi, stanje se nije ni sad promijenilo. Dakle, ne očekujte da će ručnik, boca sa vodom ili simpatična torba zauzeti mjesto i sugerisati ostalim nešto.

Svlačionica

  • Higijena na prvom mjestu. Iako su neki ljudi alergični na dezodorans, za ostale nema izgovora za neugodan miris - posvuda. I kolonska voda ne riješava stvar.
  • Privatnost. Skraćivanje, čišćenje dlaka sa tijela ne treba se obavljati u svlačionici. Za takve stvari sačuvajte mjesto kod kuće.
  • Sakrijte stidna mjesta. Naravno. Nisu svi odrasli u kućama gdje je golotinja bila normalna. Te fantastične osjećaje zadržite za kuću, a u teretani ipak poštujte neke granice. Ne moraju svi biti uključeni u vaše navike.
  • Spakujte se. Ne moraju sve vaše stvari biti raspoređeni na klupi. Spakujte ih u torbu i tako dozvolite ostalim da imaju mjesto za presvući se.

Studio

  • Dođite ranije. Poznato kašnjenje ne vrijedi kad se radi o grupnom vježbanju. Planirajte da stignete bar 5 minuta ranije da zauzmete mjesto i ugodno se smjestite bez ometanja drugih.
  • Razdaljina. Pobrinite se da ste dovoljno odmaknuti od kolege pored vas, da možete ispružiti ruke i noge normalno, bez dodirivanja. Poput javnog prijevoza,  ovdje nema izgovora za neumjesne dodire.
  • Stopite se sa većinom. Bitna je energija cijele grupe, pa slobodno zajednički zapjevajte, osim na meditacijskim sesijama. Postoji vrijeme i mjesto za ispuštanje svakakvih zvukova, mrmljanje, ili deranje zbog broja ponavljanja.
  • Ne upirite prstom. Možda je neko jednostavno zakasnio, ili hvata bilješke. Moguće je da članovi grupe koji slušaju ista predavanja ne cijene glasnu priču koja dopire sa druge strane prostorije.
  • Budite dobri. Ovo se odnosi za sve dijelove teretane: smijte se, pudite briižni, pa čak i ozdravljate ljude na koje nailazite. (Uvijek su riječi poželjnije u odnosu na zviždanje i mrmljanje). Teretana vjerovatno nije najsretnije mjesto na svijetu (ne pored Disneylanda), ali neće naštetiti ako se probate ponašati uljudno.

Ne spominje se u tekstu, a meni otkako koristim teretanu svakodnevno upada u oči jako nizak nivo opšte kulture prilikom upotrebe zajedničkog wc-a. Ne znam zašto ali čini se da jako mnogo djevojaka/žena brka wc šolju sa nekom laboratorijom pa tako ostavljaju uzorke svog urina po i oko wc šolje. U taj urin ponekad morate ugaziti i to mnogi raznose na obući po cijeloj tereteni, uključujući i prostorije u kojima radimo vježbe na podu.

- mogucnosti

Četvrtak, 31.01.2013. 14:59,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Top 20 najatraktivnijh sportistkinja svijeta

Nevjerovatno zgodne

Top 20 najatraktivnijh sportistkinja svijeta

Za razliku od muške konkurencije gdje slava ovisi prvenstveno o uspjesima na sportskim borilištima, kod dama...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Fitness ljepotice koje najviše zarađuju

Teško je i povjerovati

Fitness ljepotice koje najviše zarađuju

Koliki novac se okreće u svijetu fitnessa najbolji su pokazatelj fitness modeli koji su maestralnim...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>15 statistički najdominantnijih sportista ikad

Najbolji svih vremena

15 statistički najdominantnijih sportista ikad

Svaki sport je kroz svoje postojanje iznjedrio nekoliko velikih imena koja su jednostavno bila nedodirljiva...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>On je najviši fitness trener koji ruši barijere

Danny Jones

On je najviši fitness trener koji ruši barijere

Da je ljudima visokog rasta dosta teže nabaciti kilograme mišićne mase, to zaista jeste činjenica. Međutim,...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži fotogaleriju

Komentari (0)