Post u očima naučnika

Uticaj posta na ljudski organizam

Piše: Alem Haznadarević

Četvrtak, 10.07.2014.

Bilo da se praktikuje radi vjerskih uvjerenja, manjka vremena za jelo, određenih zdravstvenih razloga, vježbanja psihičke snage, ili da je riječ o nekoj specifičnoj vrsti dijete, uskraćivanje hrane može biti fenomenalan način regulisanja cijelog niza procesa unutar organizma i njihovog dovođenja na optimalne nivoe.

Odnosi se to prije svega na organe probave i na kardiovaskularni sistem, a istraživanja su pokazala da intermitentni post ima još cijeli niz pozitivnih efekata koje ostavlja na ljudsko tijelo. 

Jačanje imunološkog sistema i detoksikacija organizma, bolja iskorištenost i povećanje energije, smanjenje efekata alergija, poboljšanje funkcionisanja čula, čišćenje kože, podmlađivanje cijelog tijela i tako dalje, sve su beneficije koje imaju osobe koje primijenjuju post.

Kako se konstantno vrše nova istraživanja, iz dana u dan se pojavljuju i nova otkrića poput onoga da post štiti nervne ćelije i pomaže mozgu da se odupre starenju i povrate funkcije nakon povreda. Na ovaj zaključak je došao dr. Mark P. Mattson, šef laboratorije za neurološke nauke pri Nacionalnom institutu za starenje, a testiranja su vršena na miševima.

Iz ugla sportista gledano, važno je naglasiti da čak i rigorozni intermitentni post kakav je slučaj sa muslimanskim, a koji traje od svitanja do zalaska sunca (što je naročito izazovno tokom dugih ljetnih dana) i koji se izvodi dan za danom cijeli jedan mjesec, uopšte ne mora imati uticaj na promjenu ukupne tjelesne mase. Ljudsko tijelo kao savršeni mehanizam se brzo navikne na drugi sistem hranjenja, te se metabolizam potpuno usporava odmarajući tako organizam i izvlačeći sve gore nabrojane beneficije.

Ono što je važno je da se zbog skraćenog vremenskog perioda dozvoljenog unosa hrane i pića treba prilagoditi te pokušati unijeti identične količine vode i isti broj kalorija u organizam, kakav bi to bio slučaj da se normalno hranimo tokom cijelog dana. Dva litra vode su optimalna količina tečnosti koja je potrebna našem tijelu.

Bodybuilderi bi sjajno mogli iskoristiti činjenicu da je uz post moguće sniziti procenat ukupne tjelesne masti jer je organizam konstantno "na rezervi", a osjećaj iscrpljenosti ne treba zavaravati jer je moguće itekako efikasno trenirati i tokom posta. Ipak, zbog dehidratacije se preporučuje tempiranje treninga neposredno pred završetak posta ili tek neka dva sata nakon završetka istog.

Na Bliskom istoku sam vec 5 godina i jako dobro mi je poznat "ramazanski post". Cijeli dan ne jedu nista, al kad padne mrak, pa do jutra, UBIJU SE HRANOM!!! U prosjeku se muslimani udebljaju 2 kg tokom ramazanskog posta. Svake godine idu upozorenja od strane doktora: ljudi polako sa hranom, nemojte se prežderavati.

- Mes

Subota, 28.01.2017. 00:14,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Gladni Bob Sapp: Zagrepčani jedva nahranili diva

Div od 159 kilograma

Gladni Bob Sapp: Zagrepčani jedva nahranili diva

Legendarnog diva među borcima Boba Sappa, veoma dobro pamte svi koji su pratili MMA i slične kombinovane...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Top 10 najdebljih fudbalskih majstora

Fudbalske debeljuce

Top 10 najdebljih fudbalskih majstora

Dok u fudbalu postoje primjeri isklesanih i fascinantno građenih igrača, istovremeno s velikim isti posao...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Ova žena je pila 20 Red Bull limenki dnevno

Suluda navika

Ova žena je pila 20 Red Bull limenki dnevno

Energetska pića su postala učestala zamjena za kafu, a neke osobe ih zbog pitkog okusa piju poput običnih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>"Oktobarska odluka": Spasonosni savjet stručnjaka

Važnija od novogodišnje

"Oktobarska odluka": Spasonosni savjet stručnjaka

Dok velika većina ljudi značajne promjene u životu, prvenstveno one vezane za tjelesni izgled, donose i...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)