Ana Gifing: Hrono ishrana je vid detoksikacije - Body.ba

Zdrava i efikasna ishrana

Ana Gifing: Hrono ishrana je vid detoksikacije

Piše: Sponzorisani članak

Četvrtak, 23.03.2017.

Ana Gifing: Hrono ishrana je vid detoksikacije

Na dijeti ste a ne gladujete, već jedete možda i više nego ranije - da li je to moguće? Hrono ishrana ruši predrasude o dijetama, a na nedoumice koje ste imali o hrono ishrani odgovara osnivačica ovog programa dr. Ana Gifing.

Pravite veće razmake između obroka (bez grickanja između!), jedite količinski koliko hoćete, ali pazite kada i kako kombinujete hranu, nemojte da preskačete obroke, a pogotovo ne doručak - ovo su jedna od glavih pravila hrono ishrane.

Ovaj koncept već su mnogi isprobali, zadovoljni rezulatatima. Zanimljivo je to što je hrono ishrana potekla baš iz Srbije, a već se uveliko širi po Evropi, te sada postoji 11 licenciranih Dr Gifing hrono centara.

Osnivačica i autorka koncepta programa hrono ishrane dr. Ana Gifing zauzima holistički stav kada je u pitanju zdravlje, organizam se posmatra kao cjelina i liječenjem cjeline dolazi se do poboljšanja zdravlja.

U hrono ishranu mnogi se upuštaju sami, međutim u centrima Dr Gifing možete dobiti stručne savjete, bilo da imate problema sa zdravljem, bilo da želite da smršate ili da se ugojite.

Dijeta se definiše kao uredan način života s obzirom na hranu, piće, spavanje i odmaranje, te hrono ishrana prati ovu definiciju i podrazumijeva zdrav životni stil.

Ljudi uglavnom prelaze na hrono ishranu da bi smršali, ali glavni cilj hrono ishrane je preventiva. Koje namirnice moramo svakodnevno da unosimo da bismo ostali zdravi?

Veoma je važno poštovati  pravi ritam i dobru kombinaciju  hrane  u obrocima, što je jedno od glavnih pravila mog programa. Ishrana treba da bude raznovrsna, s tim da treba poštovati adekvatno vrijeme za unos određenih namirnica.

Prednost treba dati sporogorućim šećerima (cjelovita zrna žitarica i prozvodi od istih), povrću  sa niskim GI (ne izaziva nagli porast glikemije), a posebnu pažnju treba obratiti na povrće iz grupe krstašica (kelj, proklej, brokoli, kupus - bogati su vlaknima, mineralima i antioksidansima).

Trebalo bi ograničiti unos koncentrovanih šećera, pa čak biti i veoma obazriv sa unosom voća koje je prirodan izvor istih.

Hrono ishrana postavlja jasna pravila i uputstva, ali se dešava da ih početnici nesvjesno krše, pogotovo ako se samostalno upuste u hrono putovanje. Koje su najčešće greške ljudi koji samostalno pređu na hrono ishranu?

Najčešce se ljudi plaše količina hrane, pa jedu manje nego što bi trebalo. Usled toga može doći do pada mišićne mase i  pojave čestog osjećaja gladi. Dešava se da ljudi prečesto konzumiraju mliječne proizvode i kombinuju ih sa mesom i jajima, što bi trebalo izbegavati.

Ukoliko neko želi da smanji tjelesnu težinu u početnom periodu bi trebalo u potpunosti da izbjegava unos prostih sećera (slatkiša, voća, različitih zaslađivaca). Čak i vrlo male količine istih onemogućavaju dostizanje željenih rezultata.

Koliko hrana koju unosimo utiče na našu psihu?

Dokazano je da se pri dugotrajnoj i obilnoj konzumaciji poslastica u mozgu, tačnije u njegovim sinapsama javlja takozvani cross-linking fenomen. Šećer u krvi prolazi moždanu barijeru i vezuje se za bjelančevine sinaptičkih veza (komuniklacionih kanala). Između više sinapsi, vremenom se stvara biohemijska promjena u vidu paučinaste materije, bjelančevinasti put postaje zadebljan, a moždani impuls spor. 

Sve to usporava misaone tokove, sposobnost pamcenja i učenja i uzrokuje ranu demenciju.

Istraživanja pokazuju da se demencija javlja mnogo ranije kod ljudi koji konzumiraju velike količine šećera, a kod skoro 50 % ljudi javlja se i upadljivo smanjenje intelektualnih funkcija, prije svega pamćenja.  

Na posljednjem svjetskom kongresu psihijatara izdato je saopštenje da je upotreba šećera u ishrani izuzetno loša za mentalne funkcije. Kad kažemo šećer u hrani mislimo na slatkiše, voće, med, sladoled, sokove, ali i sve namirnice proizvedene tehnoloskim postupkom u industriji brze hrane (slane grickalice i sl).

Da li je isti rezultat ako jedemo organsku ili hranu proizvedenu na konvencionalni način?

Svakako je bolje jesti hranu iz organskog uzgoja jer je zdravstveno bezbjednija. Ona nije tretirana pesticidima i ostalim hemijskim sredstvima koja su kod konvencionalnog uzgoja neizbježna. Samim tim je iskoristljivost nutrijenata kod organski gajene hrane bolja, ali u smislu regulacije tjelesne težine velike razlike nema.

Da li postoji sličnost između detoksikacije tijela i principa hrono ishrane?

Možemo slobodno reći da hrono ishrana dr Gifing predstavlja vid detoksikacije, s obzirom na to da prema principima programa dr. Gifing iz svakodnevne upotrebe treba isključiti rafinirane namirnice (šećere, ulja, brašna, grickalice, pekarske proizvode, biljne pavlake, mlijeka u prahu itd), a povećati unos baznih namirnica (zeleno lisnato povrće, povrće iz grupa krstašica, limuna, biljnih čajeva i slično).

Mnogima je hrono doručak omiljeni obrok u toku dana jer je dozvoljeno jesti sve. Međutim, voće je zabranjeno. Zašto?

Jutarnji obrok je predviđen za unos energetski bogate hrane (na primer hljeb od cjelovitog zrna, jaja, mliječni proizvodi...) kako bismo obezbijedili stvaranje kvalitetne energije za sve psihofizičke aktivnosti u toku dana. Kvalitetne masnoće prisutne u doručku potrebne su za proizvodnju endogenog holesterola u jetri. Isti je neophodan za sintezu hormona i vitamina rastvorljivih u mastima i za mnoge metaboličke i zaštitne funkcije. Ujutru je takođe sekrecija hormona  insulina i kortizola najviša. Svojom aktivnošću kortizol dodatno utiče na povećanje šećera u krvi.

Oba ova hormona iscrpljuju pankreas ukoliko ujutru pojedete brzovareće šećere (voće). Stoga dolazimo do zaključka da voće nije preporučljivo koristiti u prepodnevnim satima.

Najveći izazov ljudima na hrono ishrani uglavnom je večera. Možete li da nam izdvojite jedan posni hrono recept po vašem izboru?

Jedan od brzih i jednostavnih recepata  za večernji posni obrok bila bi kombinacija pečurki (bukovače, šitake, vrganje, lisičarke...) sa nekim zelenim povćem po izboru.

Pečurke možete grilovati na malo ulja od  koštica grožđa, a povrće može  takodje biti grilovano (npr. tikvica, zelena paprika, špargle....), a može biti i u vidu svježe salate ili blanširano.

Kako prevazići psihičke krize u hrono ishrani i kako se osloboditi osećaja gladi?

Ne postoji ograničenje u količinama, kao ni u kalorijskoj vrijednosti hrane kada je u pitanju hrono ishrana. Važno je pravilno birati namirnice, dobro ih kombinovati i jesti ih u pravo vrijeme.

Ukoliko se javi prevremeni osećaj gladi, to je pokazatelj da nismo unijeli dovoljnu količinu savetovanih namirnica, pa je samim tim treba povećati na račun povrća i kvalitetnih izvora masnoća (hladno cijeđena ulja, sjemenke, jezgrasto voće). Ova kombinacija će zbog prisustva vlakana i masnoća dati duži osećaj sitosti.

Koliko se hrono ishrana za djecu razlikuje od standarnih pravila hrono ishrane?

Hrono ishrana za djecu se razlikuje po satnici, tačnije razmacima izmedju obroka. S obzirom na to da su djeca u fazi intenzivnog rasta i razvoja, razmaci između obroka  treba da budu na 3 do 4 sata.

Kod djece se savetuje i prepodnevna užina (u periodu između doručka i ručka) kad se moze ponoviti doručak u manjem obimu ili pojesti šaka do dvije koštunjavog voća. Bitno je i kod dece izbeći često unošenje slatkiša, s obzirom na to da to može dovesti do pojave hiperaktivnosti i poremećaja pažnje.  

Šta se dešava u našem telu ako jedemo često, ali po malo? Kako tijelo reaguje na režim hrono ishrane?

Ukoliko su obroci količinski i nutritivno nedovoljno vredni pribegavamo čestom grickanju, što iscrpljuje pankreas i dovodi do velikih oscilacija u vrednosti insulina.

Neželjene posledice su brojne, od različitih metaboličkih poremećaja: problem sa glikoregulacijom, dislipidemije (povišene vrijednosti holesterola i triglicerida)... Istovremeno  tijelo na ovaj način stalno pravi zalihe energije u vidu neželjenih masnih naslaga u regijama gdje to najmanje želimo (bokovi, stomak, zadnjica).

Kada se uobročimo i usvojimo pravilno kombinovanje namirnica smirujemo aktivnost pankreasa, dovodimo metabolizam u balans i za relativno kratko vrijeme postižemo željenu promjenu siluete.

Antiage centar Sarajevo će 24. i 25. marta ugostiti dr. Grifing, te će građani tokom ova dva dana moći dobiti savjete osnivača hrono ishrane iz "prve ruke".

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Top 5 država u kojima se konzumira najviše alkohol

Alkoholičarske nacije

Top 5 država u kojima se konzumira najviše alkohol

Pored toga što alkohol uništava zdravlje i sputava fizičke performanse ljudskog tijela, većina ljudi ne mari...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Top 5 država svijeta sa najdebljim stanovništvom

Zvanične statistike

Top 5 država svijeta sa najdebljim stanovništvom

Jedan od najboljih pokazatelja da se na stilove života i načina ishrane pripadnika nekih nacija ne treba ni...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Gladni Bob Sapp: Zagrepčani jedva nahranili diva

Div od 159 kilograma

Gladni Bob Sapp: Zagrepčani jedva nahranili diva

Legendarnog diva među borcima Boba Sappa, veoma dobro pamte svi koji su pratili MMA i slične kombinovane...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Top 10 najdebljih fudbalskih majstora

Fudbalske debeljuce

Top 10 najdebljih fudbalskih majstora

Dok u fudbalu postoje primjeri isklesanih i fascinantno građenih igrača, istovremeno s velikim isti posao...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)