Junk food

Izbjegavajte namirnice sa praznim kalorijama

Piše: Adnan Ćosić

Četvrtak, 25.08.2011.

Vjerovatno ste čuli za pojam prazne kalorije. A šta su zapravo prazne kalorije? Zašto su toliko loše i kako ih izbjegavati?

Prazne kalorije se odnose na visoko kaloričnu hranu sa lošim nutritivnim vrijednostima  u kojoj apsolutno nema mikronutirijenta. Obično su to namirnice koje su obrađene, sa dodatnim aditivima i hemikalijama, a vrlo često su „obogaćene“ sintetičkim vitaminima i mineralima.

Koje namirnice sadrže prazne kalorije?

•  Pomfrit, pržena piletina, čips i ostala hrana pržena u dubokom ulju. Velika porcija pomfrita iz fast fooda približno sadrži 570 kalorija sa nevjerojatnih 30 grama masti (od toga 8 grama su trans masti). Znači, sadrži tonu kalorija iz masti i veoma malo mikronutrijenata.

•  Slatkiši, sokovi i sirupi. Limenka soka sadrži otprilike 130 kalorija, dodatne neprirodne boje i aditive. Znači i u ovom slučaju mnoštvo kalorija iz šećera, bez mikronutrijenata.

Pivo, vino i ostala alkoholna pića. Limenka piva sadrži oko 150 kalorija iz šećera i skoro ništa više.

Prerađene žitarice kao što su krekeri, keks, bijela riža, bijeli hljeb. Istina je da rafinirane žitarice sadrže nešto malo vitamina B, ali to je sve.

Kako izbjegavati prazne kalorije?

• Izbjegavajte prženu hranu, umjesto toga primjenite neke druge načine kuhanja. Na primjer umjesto pomfrita i pržene piletine pripremite pečeni krompir i pečenu piletinu bez kožice.

• Izbjegavajte zaslađena i konzervirana pića.

• Koristite cjelovite umjesto rafiniranih žitarica. Cjelovite žitarice su bogate vlaknima i antioksidantima. Umjesto bijelog koristite crni pšenični hljeb. Umjesto kornfleksa za doručak uzmite zdjelu cjelovitih žitarica ili nezaslađenih zobenih pahuljica.

• Za užinu uzmite voće. Umjesto kutije keksa, zdravija varijanta je da uzmete voće, a još bolja da komadiće voća ubacite u nemasni jogurt zbog dodatnih proteina i kalcija.

Šokantna je činjenica da upravo većina namirnica koje su dostupne u trgovinama se mogu ubrojiti u kategoriju praznih kalorija. U svakom slučaju ih izbjegavajte ako želite da učinite nešto korisno za svoj organizam i razmotrite koje namirnice bi svaki kvalitetan program prehrane trebao da sadrži.

Tekst je izvrstan, treba tri puta razmisliti prije nego što se pojede neka od ovih namirnica!

- Uma

Četvrtak, 25.08.2011. 18:23,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Gladni Bob Sapp: Zagrepčani jedva nahranili diva

Div od 159 kilograma

Gladni Bob Sapp: Zagrepčani jedva nahranili diva

Legendarnog diva među borcima Boba Sappa, veoma dobro pamte svi koji su pratili MMA i slične kombinovane...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Top 10 najdebljih fudbalskih majstora

Fudbalske debeljuce

Top 10 najdebljih fudbalskih majstora

Dok u fudbalu postoje primjeri isklesanih i fascinantno građenih igrača, istovremeno s velikim isti posao...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Ova žena je pila 20 Red Bull limenki dnevno

Suluda navika

Ova žena je pila 20 Red Bull limenki dnevno

Energetska pića su postala učestala zamjena za kafu, a neke osobe ih zbog pitkog okusa piju poput običnih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>"Oktobarska odluka": Spasonosni savjet stručnjaka

Važnija od novogodišnje

"Oktobarska odluka": Spasonosni savjet stručnjaka

Dok velika većina ljudi značajne promjene u životu, prvenstveno one vezane za tjelesni izgled, donose i...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)