Proteini - pitanja i mitovi - Body.ba

Sve što niste znali

Proteini - pitanja i mitovi

Piše: Body.ba

Četvrtak, 03.10.2013.

Proteini - pitanja i mitovi

Proteini su na neki način stubovi našeg života. Sva tkiva i svi organski sastavi u našem tijelu sadrže proteine. Kao što znamo, proteini su polimeri koji su sastavljeni od niza aminokiselina. U strukturi proteina ima ukupno 20 aminokiselna. Devet od njih su esencijalne, što znači da tijelo nije sposobno da ih sintetizira, već moraju da se unose preko ishrane.

Da li su nam potrebni dodatni proteini u obliku suplemenata?
Često se postavlja pitanje: Zašto su mi potrebni dodatni proteini kada mogu ishranom unijeti dovoljno količinu? Razlozi su mnogobrojni. Prvo, dokazano je da esencijalne aminokiseline imaju više korisnih komponenti od jednom obilnog obroka koji sadrži identičan profil aminokiselina. To se objašnjava činjenicom da se suplementarni proteini brže vare i umanjuje se mogućnost iskorišćavanja aminokiselina u organima, s tim ostaje puno više aminokiselina za mišiće.

Koliko proteina dnevno je potrebno?
Česta tema o kojoj se raspravlja jeste koliko je potrebno proteina da se unosi na devnoj bazi i koliko maksimalno proteina možemo unijeti za vrijeme jednog obroka. Na ovo pitanje nije lako odgovoriti jer dnevni unos zavisi od nekoliko činjenica (vrsta unesenih proteina, vaša tjelesna težina).

Za napredne bodibildere važna je količina proteina koja će ostavriti njihov cilj, a to je mišični rast. Ako je količina azota koja je zadržana u tijelu veća od količine izgubljenog azota, onda možemo reći da je tijelo u pozitivnoj azotnoj ravnoteži i moguć je mišićni rast. Smatra se da one osobe koje se bave sportom trebaju unositi 1,2 do 2,2 grama proteina po kilogramu tjelesne težine dnevno.

Vrste proteina i razlike među njima
Postoji više vrsta proteina. S aspekta sastava aminokiselina, razlikuju se potpuni (sadrže kompletan spektar aminokiselina) i nepotpuni (ne sadrže sve aminokiseline). Glavni predstavnici su bjelančevine životinjskog porijekla.

Što se tiče biljnih izvora proteina, samo jedna biljka u svom sastavu ima kompletan izvor proteina, a to je soja. Zato kod vegetarijanaca je jako bitno da iskombinuju razne vrste biljnih proteina kako bi mogli dobiti kompletan spektar aminokiselina.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Gladni Bob Sapp: Zagrepčani jedva nahranili diva

Div od 159 kilograma

Gladni Bob Sapp: Zagrepčani jedva nahranili diva

Legendarnog diva među borcima Boba Sappa, veoma dobro pamte svi koji su pratili MMA i slične kombinovane...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Top 10 najdebljih fudbalskih majstora

Fudbalske debeljuce

Top 10 najdebljih fudbalskih majstora

Dok u fudbalu postoje primjeri isklesanih i fascinantno građenih igrača, istovremeno s velikim isti posao...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Ova žena je pila 20 Red Bull limenki dnevno

Suluda navika

Ova žena je pila 20 Red Bull limenki dnevno

Energetska pića su postala učestala zamjena za kafu, a neke osobe ih zbog pitkog okusa piju poput običnih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>"Oktobarska odluka": Spasonosni savjet stručnjaka

Važnija od novogodišnje

"Oktobarska odluka": Spasonosni savjet stručnjaka

Dok velika većina ljudi značajne promjene u životu, prvenstveno one vezane za tjelesni izgled, donose i...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)