Trening i mamurluk - dobra ili loša ideja? - Body.ba

Šta činiti?

Trening i mamurluk - dobra ili loša ideja?

Piše: Selma

Subota, 07.07.2018.

Trening i mamurluk - dobra ili loša ideja?

Svima nam je poznat osjećaj narednog jutra nakon noći kada smo popili više nego što smo trebali. Suha usta, glavobolja, mučnina, samo su neki od simptoma koji prate jutarnji mamurluk.

I dok u narodu postoje brojni prirodni lijekovi koji ublažuju te neprijatne efekte, poput kafe, masne hrane, kokosovog mlijeka, vitamina C itd, neki ljudi veruju da nema boljeg eliksira od kratkog intenzivnog treninga.

Britanski The Independent je u razgovoru sa poznatim ličnim trenerom iz Londona Ijanom Stricom pokušao da pruži odgovor na ovo pitanje koje izaziva dileme.

"Nažalost, staro pravilo o "liječenju" mamurluka dobrom dozom znojenja u praksi se nije pokazalo kao previše zdravo i efikasno. Glavni problem sa mamurlukom je dehidracija, pa odlazak na trening i dodatno znojenje samo dodatno pojačavaju efekat dehidracije", kaže Stric.

Ne samo to, pored još veće dehidracije na kraju treninga problem leži i u činjenici da vaš balans tokom mamurluka neće biti ni izbliza kao u normalnim okolnostima, pa se samim tim rizik od povreda značajno povećava.

Stručnjaci savjetuju da u tim situacijama izađete napolje i prošetate kako bi podstakli bolji protok krvi i tako ubrzali povratak na prethodno stanje i navike.

Kako se riješiti mamurluka?

Najbolja su prirodna rješenja u vidu jaja. Ne samo da je ova namirnica odličan izbor poslije treninga, već je zbog obilja proteina pravi saveznik u borbi protiv mamurluka. Evo i zašto.

Kada unosimo alkohol naš metabolizam proizvodi hemijsko jedinjenje- acetaldehid. To je toksin koji je najodgovorniji za sva ta neprijatna dejstva tokom mamurluka. Na svu sreću, jaja su izuzetno bogata amino kiselinom koja se zove cistein i koju naš organizam pretvara u efikasnog protivnika acetaldehidu u vidu snažnog antioksidanta.

Nauku na stranu, šta to znači u praksi? Jaje srednje veličine sadrži 292 miligrama cisteina, što je vjerovatno više od prepisanih 4,1 miligrama po kilogramu tjelesne težine dnevno prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije. Dakle, za čovjeka od 70 kilograma ekvivalent bi bilo 287 miligrama dnevno.

Jaja su prava super hrana, a to dokazuju i podaci da se u njima nalazi i vitamin A, vitamin D, selen, omega-3 masti, čitav kompleks vitamina B, uključujući B1, B2, B3, B5, B6, B12, biotin i folne kiseline. Tu su i minerali: cink, gvožđe i bakar.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Zašto je dobro igrati mali nogomet?

Zdravije nego što mislite

Zašto je dobro igrati mali nogomet?

Igranje malog nogometa, odnosno futsala, mnogima je najdraža rekreativna aktivnost. Historijat ovog sporta...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>TOP 10 pjesama koje trebate slušati dok trenirate

Idealno za motivaciju

TOP 10 pjesama koje trebate slušati dok trenirate

Većina ljudi ne može zamisliti svoj trening bez slušalica i omiljenih pjesama koje će odzvanjati vašim ušima...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Bila je najljepša djevojčica na svijetu, a danas..

11 godina kasnije

Bila je najljepša djevojčica na svijetu, a danas..

Prije tačno jedanaest godina Francuskinja Thylane Blondeau je kao djevojčica osvojila svijet jednom svojom...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Deset slavnih osoba koje su isklesane i nakon 40

Godine im nisu problem

Deset slavnih osoba koje su isklesane i nakon 40

Većina ljudi je ubijeđena da već sa 40 ili 45 godina nemaju šta tražiti u teretani, te da je prosto nemoguće...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)