Proteini - pitanja i mitovi - Body.ba

Sve što niste znali

Proteini - pitanja i mitovi

Piše: Body.ba

Četvrtak, 03.10.2013.

Proteini - pitanja i mitovi

Proteini su na neki način stubovi našeg života. Sva tkiva i svi organski sastavi u našem tijelu sadrže proteine. Kao što znamo, proteini su polimeri koji su sastavljeni od niza aminokiselina. U strukturi proteina ima ukupno 20 aminokiselna. Devet od njih su esencijalne, što znači da tijelo nije sposobno da ih sintetizira, već moraju da se unose preko ishrane.

Da li su nam potrebni dodatni proteini u obliku suplemenata?
Često se postavlja pitanje: Zašto su mi potrebni dodatni proteini kada mogu ishranom unijeti dovoljno količinu? Razlozi su mnogobrojni. Prvo, dokazano je da esencijalne aminokiseline imaju više korisnih komponenti od jednom obilnog obroka koji sadrži identičan profil aminokiselina. To se objašnjava činjenicom da se suplementarni proteini brže vare i umanjuje se mogućnost iskorišćavanja aminokiselina u organima, s tim ostaje puno više aminokiselina za mišiće.

Koliko proteina dnevno je potrebno?
Česta tema o kojoj se raspravlja jeste koliko je potrebno proteina da se unosi na devnoj bazi i koliko maksimalno proteina možemo unijeti za vrijeme jednog obroka. Na ovo pitanje nije lako odgovoriti jer dnevni unos zavisi od nekoliko činjenica (vrsta unesenih proteina, vaša tjelesna težina).

Za napredne bodibildere važna je količina proteina koja će ostavriti njihov cilj, a to je mišični rast. Ako je količina azota koja je zadržana u tijelu veća od količine izgubljenog azota, onda možemo reći da je tijelo u pozitivnoj azotnoj ravnoteži i moguć je mišićni rast. Smatra se da one osobe koje se bave sportom trebaju unositi 1,2 do 2,2 grama proteina po kilogramu tjelesne težine dnevno.

Vrste proteina i razlike među njima
Postoji više vrsta proteina. S aspekta sastava aminokiselina, razlikuju se potpuni (sadrže kompletan spektar aminokiselina) i nepotpuni (ne sadrže sve aminokiseline). Glavni predstavnici su bjelančevine životinjskog porijekla.

Što se tiče biljnih izvora proteina, samo jedna biljka u svom sastavu ima kompletan izvor proteina, a to je soja. Zato kod vegetarijanaca je jako bitno da iskombinuju razne vrste biljnih proteina kako bi mogli dobiti kompletan spektar aminokiselina.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Evo šta je Audrey Hepburn jela svaki dan

Filmska i modna ikona

Evo šta je Audrey Hepburn jela svaki dan

Audrey Hepburn je ikona iz više razloga. Ne samo da je bila nadarena, da je bila dobitnica Oscara i posvećeni...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>I Victoria's Secret anđeli se bore s kilogramima

Bridget Malcolm

I Victoria's Secret anđeli se bore s kilogramima

Mnogima zvuči nevjerovatno da kroz slične probleme s kilograma uopšte mogu prolaziti i neki od najuspješnijih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Šta se dogodi kada pijete 10 limenki cole dnevno?

Pio i bilježio promjene

Šta se dogodi kada pijete 10 limenki cole dnevno?

George Prior je 50-godišnji otac dvoje djece koji je cijelom svijetu želio jednom za sva vremena tačno...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Tjestenina sa sosom je obrok najvećeg šampiona

Šampionski obrok

Tjestenina sa sosom je obrok najvećeg šampiona

Tjestenina je jedan od najlakših izvora ugljikohidrata za varenje koji sa sobom nosi ogromnu kalorijsku...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)