Gledajte sport - jedite fast food

Pogrešna poruka

U moderno vrijeme, proizvođači nezdrave hrane koriste sport i sponzorstva sportskih događaja kako bi nas bombardovali reklamnim porukama. Cilj su najčešće djeca koja se vežu za sportske kolektive i sve ono što ih okružuje. Više jednostavno i nema velikog sportskog događaja koji ne promoviše nezdravu brzu hranu, a posljednja studija o efektima sportskog marketinga na prehrambene navike djece rađena u Australiji pokazala je alarmantno stanje na terenu.

Više od 65% djece zna navesti barem jednog od sponzora njihovog omiljenog sportskog kluba ili igrača, dok njih 39% zbog te veze voli i sponzora. Čak 41% ispitanika, posebno dječaka, radije će kupiti proizvod sponzora svog kluba, nego neki drugi sličan.

Jedna od autorica studije, direktorica u Cancer Council of New South Wales, Kathy Chapman kaže kako je sponzorisanje sportskih događaja i klubova jednostavan put za industriju nezdrave hrane da djeci pošalju poruku o onome što bi trebali konzumirati.

"Vidite djecu u dresovima, majicama sa logotipima kompanija, dijele im vaučere, naljepnice i brendiraju sportsku opremu. Sve su to male stvari kojima se jača brend.", kaže Chapman. "Industrija hrane želi izgledati kao da radi pravu stvar, ali u stvari izlažu djecu artiklima koji im neće pomoći u razvoju."

U naprednim zemljama roditelji su shvatili kuda ovo vodi i većina njih podržava uvođenje restrikcija na sportska sponzorstva čak i kada bi to vodilo skupljim ulaznicama na same sportske događaje.

"Smatramo da bi sportski događaji trebali biti izlog za promociju zdravog života, a ne podrška industriji brze hrane i zašećerenih pića.", rekla je za The Age Karina Langelaan, jedna od roditelja aktivistica koje se bore za očuvanje zdravlja djece.

Podijeli članak