Korisni savjeti

Vježbanje po hladnom vremenu

Piše: Maja Marinović

Srijeda, 19.10.2011.

Vježbanje po hladnom vremenu

Imajte na umu i to, da ukoliko miješate aktivnosti, kao malo trčanja malo hodanja, može biti loše po vas, jer ponavljate proces znojenja pa hlađenja.

Slojevito oblačenje, zaštita ruku i stopala i praćenje prognoze vam mogu pomoći da ostanete sigurni i zagrijani dok vježbate na otvorenom u hladnim danima. Ne volite trčati kilometre na traci za trčanje, a strah vas je vježbati vani na hladnom vremenu. Nažalost, hladno vrijeme obeshrabri čak i najmotivisanije rekreativce. I, kad niste previše motivisani, lako je spakovati i odložiti odjeću za vježbanje sa onom za tople dane u toku hladnih dana. Ne trebate dopustiti da hladno vrijeme označi kraj vašeg vježbanja.

Ali, ako imate astmu, probleme sa srcem, provjerite sa svojim doktorom da li vam je dozvoljeno vježbanje na hladnom zraku.

Sljedeći savjeti će vam pomoći da vježbajući vani na hladnom zraku, ostanete sigurni i zagrijani.

Slojevita odjeća

Jedna od najvećih grešaka pri vježbanju na hladnom jeste pretopla odjeća. Vježbanje stvara određenu količinu topline, sasvim dovoljnu da se osjećate toplije nego stvarno jeste. Ali, kad vam se znoj počne sušiti na vama, i sami ćete se ohladiti. Rješenje za to?

Obucite se slojevito, tako da možete skinuti jedan sloj kad se počnete znojiti, a možete se opet obući kad vam je potrebno. Prvo, obucite tanki sloj sintetičkog materijala koji udaljava znoj od vašeg tijela. Izbjegnite pamuk koji zadržava znoj uz vaše tijelo. Drugi sloj neka vam bude sloj tanke vune za izolaciju. Preko ovog stavite vodootporni prozračni sloj. Teške jakne ili prsluci mogu utjecati da se pregrijete, ako intenzivno vježbate. Ako je vani mnogo hladno, razmislite da nosite masku za lice ili šal, da zagrije zrak prije nego dođe do vaših pluća.

Možda ćete trebati vrijeme da pronađete određenu odjevnu kombinaciju koja vam odgovara, s obzirom na intenzitet vježbanja. Imajte na umu i to, da ukoliko miješate aktivnosti, kao malo trčanja malo hodanja, može biti loše po vas, jer ponavljate proces znojenja pa hlađenja.

Zaštitite vaše ruke, stopala i uši

Kad je hladno, protok krvi je koncentrisan na jezgro tijela, ostavljajući ruke i stopala pristupačnim za brze ozebline. S toga, nosite par tankih rukavica ispod teških krznenih/vunenih rukavica. Nosite te rukavice dok vam se ruke ne zagriju, a skinite ih ukoliko vam se ruke počnu znojiti.

Razmislite o kupovini patika za vježbanje pola broja ili broj veće, da ostavite prostor za debele tople čarape, ili za drugi par običnih čarapa. Ne zaboravite kapu ili traku za glavu, kako biste zaštitili vaše uši, jer su i one vrlo osjetljive na hladnoću.

Pazite na temperaturu i utjecaj vjetra

Vježbanjem na kiši i hladnom zraku možete postati osjetljiviji na hladnoću. Ako pokisnete, nećete moći zadržati tjelesnu temperaturu dovoljno visokom, a slojevita odjeća vam neće pomoći ako je mokra. Ako je jako hladno, trebali biste vježbati u zatvorenom prostoru, ili preskočiti dan ili dva.

Utjecaj vjetra može vježbanje na otvorenom učiniti nesigurnim iako se obučete toplo. Vjetar može prodrijeti kroz vašu odjeću i ukloniti vaš prvi izolacijski sloj toplog zraka koji okružuje vaše tijelo, a svaki dio kože koji je izložen je osjetljiv na ozebline.

Ako je temperatura jako ispod nule ili je vjetar jako hladan, razmislite o pauziranju s vježbanjem ili prelaskom u zatvorene prostore, ili poduzmite nove mjere ukoliko želite i dalje vježbati vani.

Uzmite odgovarajuću opremu

Ako vježbate po mraku, nosite reflektirajuću odjeću. Za dobru ravnotežu stopala, uzmite obuću sa dovoljnom trakcijom da spriječite pad, pogotovo ako je ledeno ili snježno. Nosite kacigu dok skijate, ili koristite snowboard. Razmislite i o korištenju hemijskim toplotnim pomagalima da biste zadržali toplinu ruku i stopala.

Mislite i na kremu za zaštitu od sunca

Jednako je lako dobiti opekline od sunca zimi kao i ljeti- čak i više ako vježbate na snijegu i na velikim visinama. Nosite kremu za zaštitu od sunca protiv UVA i UVB zraka sa faktorom 30 i više. Koristite balzam za usne, koji će jednako tako djelovati na vaše usne. Zaštitite i oči od snijega i odsjaja na ledu sa mračnim zaštitnim naočalama.

Glavom od vjetra

Ako je moguće, drugu polovicu vašeg vježbanja obavite sa vjetrom u leđima. Na ovaj način, manja je vjerovatnoća da ćete se ohladiti, pogotovo ako ste se prethodno oznojili. Ovo možda zahtijeva malo planiranja o vježbanju prije nego izađete na vrata.

Pijte mnogo tečnosti

Morate koristiti mnogo tečnosti kad vježbate po hladnom vremenu isto kao kad vježbate u toplim danima. Pijte vodu ili sportska pića prije, za vrijeme vježbanja i nakon, čak iako niste baš žedni. Dehidrirati možete lako po zimi, kao i ljeti, zbog znojenja, disanja i povećane produkcije urina, ali je možda to teže primijetiti po hladnom vremenu.

Znakovi ozeblina i hipotermije

Ozebline su česte na izloženoj koži, kao što su obrazi, nos i uši, ali se mogu javiti na rukama i stopalima. Prvi znaci upozorenja su ukočenost, gubitak osjećaja ili osjećaj trnaca. Ukoliko sumnjate u ozebline, odmah se sklonite sa hladnog i polako zagrijavajte izloženi dio tijela - ali ne trljajte to, jer vam može oštetiti kožu. Ako ukočenost potraje, obratite se doktoru.

Vježbanje po hladnom, kišnom vremenu povećava rizik hipotermije. Znakovi i simptomi hipotermije su intenzivno drhtanje tijela, nerazgovijetan govor, gubitak koordinacije i umor. Odmah potražite liječničku pomoć, ukoliko sumnjate na hipotermiju.

cit: "Prvo, obucite tanki sloj sintetičkog materijala koji udaljava znoj od vašeg tijela. Izbjegnite pamuk koji zadržava znoj uz vaše tijelo." Koji su to materijali?

- Muradif

Četvrtak, 20.10.2011. 22:19,

Prijavi neprimjeren komentar


Samo moram napisati da su mi super djevojke sa slike, divno obučene :-)

- GoGreen

Ponedeljak, 07.11.2011. 19:20,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Top 10 najzgodnijih ring-djevojaka

Ljepša strana MMA borbi

Top 10 najzgodnijih ring-djevojaka

Pored boraca najpoznatijih borilačkih sportova koji uspjesima u ringu stiču međunarodnu slavu, uz svu snagu i...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>"Ego pregib" sa 130 kilograma tegova

CrossFit katastrofa

"Ego pregib" sa 130 kilograma tegova

Kao fizička aktivnost s kojom se omogućava jačanje i rast mišića, poznato je da svaka mišićna grupa ima...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Pet razloga zašto su fitness djevojke najbolje

Dame iz teretane

Pet razloga zašto su fitness djevojke najbolje

Kada su pripadnice nježnijeg spola otkrile da dižući tegove ipak neće postati “ogromne i previše mišićave”...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Prelijepa Halima Aden piše historiju modelinga

Sve traženija

Prelijepa Halima Aden piše historiju modelinga

Djevojka koja je rođena u izbjegličkom kampu u Keniji, veoma brzo korača putanjom najpoznatijih modela na...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)