Životne promjene u pet faza - Body.ba

U kojoj fazi ste vi?

Životne promjene u pet faza

Piše: Body.ba

Nedelja, 14.08.2011.

Životne promjene u pet faza

Vrlo je vjerovatno ako ste našli vremena da pročitate ovaj članak da se ne nalazite u fazi "poricanja".

Model koji se sastoji od pet faza promjene je jako koristan okvir koji opisuje niz faza kroz koje prolazimo da bi smo promijenili naše životne navike. Kritična pretpostavka koja podupire ovaj model jeste da se promjene u ponašanju ne dogode u samo jednom koraku, nego kroz niz različitih, predvidljivih faza. Samo pronalaženje faze u kojoj se nalazite, može da bude od koristi da uspijete.

Iako je ovaj model razvijen u 1970-im kako bi bolje razumjeli sposobnost pušača da se riješe ovisnosti od cigareta, od tada je nastavljen da se koristi kako bi se razumjeli bilo koji oblici promjene. U ovom članku imamo namjeru da promijenimo navike kao što je loša ishrana ili neaktivnost.

1) Prekontemplacija (faza „poricanja“)

Ljudi koji se nalaze u ovoj fazi ne žele da prave promjene u njihovim navikama i ne žele da priznaju da imaju problem. Mogu da budu pesimistični u pogledu njihovih sposobnosti da nešto promjene, ili čak da poriču negativne učinke postojećih životnih navika. Ova faza se često naziva i faza „poricanja“. Nažalost teško je doprijeti do onih ljudi koji su u fazi prekontemplacije. Moguće da je potreban emotivan pokretač ili nešto što može da probudi ljude iz njihovog poricanja. Vrlo je vjerovatno ako ste našli vremena da pročitate ovaj članak da se ne nalazite u ovoj fazi.

2) Kontemplacija

Tijekom ove faze, važete troškove (tj. trud, vrijeme, financije) i koristi od modifikacije načina života. Vi razmišljate da li je to nešto što će se isplatiti, da li je vrijedno truda. Ljudi mogu da ostanu u ovoj fazi godinama bez ikakvih priprema da se poduzmu potrebne mjere. Postavljanje moćnih motivirajućih ciljeva i vizualizacijom svojih rezultata može da bude vrlo korisno za nekoga ko se nalazi u fazi kontemplacije. Ako možete da identificirate nove načine pomoću kojih ćete imati koristi od promjene, tada će korist prevagnuti troškove. Imamo tendenciju da tražimo užitke i da izbjegavamo bol, što znači  što više možete da pripišete užitka u pravljenju promjena, veće su šanse da ćete uspjeti krenuti u ostvarenje vaših ciljeva i uspjeti u tome.

3) Priprema

Ljudi koji se nalaze u fazi pripreme su donijeli odluku da negativne navike promjene u roku od mjesec dana. Čestitamo vam ako se nalazite u ovoj kategoriji. Možda ste već dogovorili sastanak sa privatnim trenerom, nutricionistom ili drugom osobom stručnom za fitnes, kupili fitnes program ili ste se prijavili u neku teretanu.

4) Akcija

Akcija je faza u kojoj ste u procesu promjene životnog stila, ili vježbate dosljednije ili jedete zdravije. Pojedinci u ovoj fazi su najviše podložni odustajanju, tako da je ključ u tome da pronađete tehnike pomoću kojih možete ostati motivirani.

5) Održavanje

Ovo je faza onih koji su uspješno promijenili negativne navike. Ako ste godinama redovno vježbali i ako ste u vaš život unijeli pozitivne navike, onda se nalazite u fazi održavanja. Ljudi imaju tu tendenciju da se kreću između kontemplacije, faza pripreme i djelovanja, drugim riječima većina je na nekim „yoyo“ dijetama i vježbama. Kako bi se spriječio yoyo efekt potrebno je da pravite male promjene u vašim navikama koje se vremenom pretvaraju u nešto značajno.

Model je odličan, ja sam uspjela doći do 3. faze :-) u 4. UVIJEK redovno odustajem...zanima me koje su vaše "tehnike pomoću kojih možete ostati motivirani" , pa da se malo ugledam na ostale? Pozz ;-)

- DzeNySa

Nedelja, 14.08.2011. 13:20,

Prijavi neprimjeren komentar


Tehnike su dosta individualne, svako ima nešto svoje, nešto što ga gura... Uglavnom sada dok tražiš nešto da te pokrene i motivira, misli na rezultat i sve prednosti koje ćeš imati kada ostvaris cilj; npr. bićeš sigurno zdravija i imati bolji imunitet, ako izgubiš par kg bićeš zadovoljnija izgledom, a to je svakako praćeno i rastom samopouzdanja... Tako da moraš misliti pozitivno i uz malo truda eto te u fazi 5!! ;-))

- La Mentirita

Nedelja, 21.08.2011. 13:06,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Najbrutalniji "fitness prank" ikada

Eksplozija stomaka

Najbrutalniji "fitness prank" ikada

Legendarna teretana na otvorenom Muscle Beach u Kaliforniji, mjesto je na kom su svojevremeno trenirale neke...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Srčano zatajenje uzrok tužne smrti bodybuildera

Par dana pred prosidbu

Srčano zatajenje uzrok tužne smrti bodybuildera

Srceparajuća priča o smrti 25-godišnjeg bodybuildera iz Velike Britanije Sama Standerwicka, potresla je...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Steroid bi mogao UFC šampiona koštati karijere

Jon Jones pred krahom

Steroid bi mogao UFC šampiona koštati karijere

Šampion UFC-a Jon Jones, samo par dana nakon herojskog poduhvata i velike pobjede nad Danielom Cormierom koja...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Vole "punije": Pet država čije su žene najdeblje

Najviše pretilih

Vole "punije": Pet država čije su žene najdeblje

Pretilost je globalni problem modernog društva koji kao dokazan uzročnik stoji iza cijelog niza različitih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)