Shodno potrebama i stilovima vožnje, od rekreativaca koji voze lagano i prvenstveno po ravnom, pa do profesionalaca koji u svojim vratolomnim spustovima razvijaju velike brzine, postoje brojne vrste kočionih sistema među kojima svako može pronaći idealne za sebe.
Disk kočnice: Savršene su za sve vremenske uslove, posjeduju veliku snagu kočenja i odlično su se pokazale u svim uslovima, kako na planini, tako i na asfaltnom putu.
Dolaze u dva tipa - disk kočnice sa sajlama i hidraulične disk kočnice. Najčešći je sistem sa sajlama gdje se povlačenjem ručice povlači sajma koja u konačnici steže pakne uz disk. Hidraulične kočnice, s druge strane, funckiništu po principu identičnom kao u motociklima i automobilima, gdje povlačenje ručice gura kočiono ulje i tako omogućavaju dosta precizno kontrolisano kočenje. Ove druge su nešto skuplje i zahtijevaju povremeno mijenjanje ulja u sistemu.
V-brake / kočnice na felgama: Stari, dobro poznati sistem kočnica koji je i dalje najzastupljeniji i ujedno najjeftiniji. Iako je danas doveden na dosta ozbiljan nivo, mana ovih kočnica je što se ne ponašaju isto u svim vremenskim uslovima, pa tako kada felge dođu u dodir s blatom, i kočnice postaju drastično slabije. Bilo kako bilo, za običnu, laganu vožnju bi mogle biti sasvim dovoljne, uračunavajući značajnu razliku u visini investicija u disk kočnice.
Ostali tipovi: Doboš kočnice, kočnice u sklopu felge koje reaguju na pritisak pedala u suprotnom smjeru, kao i kočnice sa fiksnim okretanjem pedala, neke su od dosta rjeđe viđenih vrsta. Naravno, doboš kočnice sa svojim potpuno zatvorenim sistemom su od navedenih daleko najozbiljnije.