PWM - Post Workout Meal

Šta jesti u obroku poslije treninga (PWM)?

Piše: Body.ba

Četvrtak, 27.10.2011.

Obrok poslije treninga (PWM - Post Workout Meal) je vjerovatno najvažniji obrok u danu za one koji brinu o svojoj ishrani, rade na izgradnji mišića, gubljenju težine, ili jednostavno brinu o izgledu svoga tijela. To je također obrok koji najviše zbunjuje. Postoje mnoge preporuke šta jesti za vrijeme ovog obroka, koliko čega nam je stvarno potrebno, koja je hrana najbolja da dobijemo sve to što nam je potrebno. Zaista, može ljude dovesti do velike konfuzije.

Također, postoje mnogi dodaci, za koje ne znate da li dodati vašoj regularnoj prehrani, i pomislite da li trebate jesti ikako nakon vježbanja.

Zapravo, važno je da shvatite šta vaše tijelo treba (i šta ne treba), koliko toga treba, koja hrana je najbolja sa tim potrebnim sastojcima. Nakon što to saznate, obrok poslije treninga će vam biti najjednostavniji.

Šta trebate i šta ne trebate jesti nakon treninga?

Najjednostavnije za zapamtiti: uz vodu, koja je uvijek obavezna, trebate još dvije stvari, a nikako ne trebate jednu stvar. To jest, uzmite proteine i ugljikohidrate, a nikako ne trebate uzeti masti.

Svakako da mast nije loš sastojak i potrebna je u svakodnevnoj ishrani, ali postoji vrijeme kad one nisu poželjne. To je svakako u obroku poslije treninga. Masti usporavaju probavu. U ovom slučaju, to bi bilo usporavanje probavu proteina i ugljikohidrata, a to je upravo suprotno od onog što se vježbanjem nastoji postići.

Koliko čekati na obrok nakon vježbanja?

Trebate jesti nakon vježbanja što prije možete. Ne treba to biti spuštanje tega, a podizanje hrane prema ustima. Ne toliko rano. Ali, postoji određeni vremenski okvir u kojem je najbolje za vaše tijelo da se uzme obrok nakon vježbanja. Dobro bi bilo da se u okviru sat vremena jede, a još bolje da to uradite u roku 30 minuta.

Proteini nakon vježbanja

Sad kad znamo da je vrijeme bitno za obrok poslije treninga, biti će nam neke stvari jasnije.

Dakle, obrok poslije treninga je važno, ali ako brzo stavljate hranu u organizam, ne znači da će biti dobro probavljeno i apsorbirano tako brzo. Dakle, piletina, meso, riba, jaje su svakodnevno dobri izvori proteina, ali nisu najbolji izbor za obrok poslije treninga. Ovakva hrana je kruta hrana, a proteini takve hrane sporije budu probavljeni. Možete jesti hranu koja sadrži mnogo proteina u obroku nakon vježbanja, ali dok proteini konačno budu probavljeni i spremi za korist vašem tijelu, prošlo je mnogo vremena.

Koji je najbolji izvor proteina?

Najbolji izvor proteina je surutka u prahu, odnosno whey protein. Samo to pomiješajte sa nekom tečnošću (najčešće vodom) i napravili ste sebi tečne proteine.

Whey protein će biti brže probavljen i koristan vašem tijelu nego proteini iz krute hrane.

Dva razloga to potvrđuju:
- Tečnost se probavlja brže nego kruta hrana
- Whey protein se najbrže probavlja od svih proteina.

Zbog ovog je whey protein najčešći izbor za jelo poslije treninga.

Koliko je proteina potrebno nakon vježbanja?

Najbolje je uzeti između 0.3-0.5 grama whey proteina za svakih 1kg vaše tjelesne težine. Ljudi sa prekomjernom tjelesnom težinom trebaju uzimati težinu koju žele postići, umjesto njihove stvarne tjelesne težine.

Ugljikohidrati nakon vježbanja

Jednako važan sastojak vašeg obroka poslije vježbanja su ugljikohidrati. Možda se ljudi najviše njih „pribojavaju“, ali oni i nisu toliko strašni. Zapravo, oni igraju veoma važnu ulogu u vašem obroku i oporavku poslije vježbanja.

Ugljikohidrati će biti iskorišteni za oporavak vašeg mišićnog glikogena, koji je bio korišten za vrijeme vježbanja. Ukoliko ne biste unijeli ugljikohidrate nakon vježbanja, vaše tijelo bi koristilo mišićno tkivo za oporavak glikogena, što ne bi bilo dobro. Ugljikohidrati također stimuliraju stvaranje inzulina, koji pomaže da se sastojci brže prenose do mišićnog tkiva.

Nakon što znamo veliki značaj ugljikohidrata, zanima nas koja to hrana daje potrebno. Znamo da postoje „dobri“ i „loši“ ugljikohidrati. Ovo je jedino vrijeme kad to dvoje zamijeni uloge.

„Dobri“ ugljikohidrati (zobena kaša, smeđa riža...) sadrže vlakna i druge hranjive tvari koje usporavaju probavu. Zbog toga su dobri bilo koji drugi put, osim nakon vježbanja. Nakon vježbanja sve je u brzini. Ugljikohidrati sa visokim glikemijskim indeksom probavljaju brže nego ugljikohidrati sa niskim glikemijskim indeksom. To znači da hrana poput krompira, bijele riže ili kukuruznih žitarica su dobar izbor hrane za izvor ugljikohidrata nakon vježbanja.

Kao kod proteina, kruta hrana nije najbolji izbor. Zbog toga postoji dekstroza. Dekstroza nije dodatak prehrani, to je zapravo samo vrsta šećera koja se koristi u sportskim pićima.

Ovo zvuči kao da govorimo da se šećer treba jesti. To ne bi bila dobra ideja za bilo koji drugi dio dana, ali je dobro za obrok nakon vježbanja, jer je vaše tijelo u takvom stanju kad se može baviti tom vrstom hrane. Zbog toga, dekstroza je postala najčešći izbor za izvor ugljikohidrata nakon vježbanja.

Koliko je potrebno ugljikohidrata nakon vježbanja?

Potrebno je konzumirati negdje između 0.5-0.8 grama ugljikohidrata na svakih 1kg vaše tjelesne težine. One osobe sa prekomjernom težinom trebaju uzimati željenu težinu umjesto stvarne pri računanju.

Koristim i kreatin, te glutamin? Šta sa njima?

Ukoliko pored whey proteina i dekstroze koristite dodatne suplemente, poput kreatina i/ili glutamina, uz odgovarajuće količine whey proteina i dekstroze dodajte i po 5 grama kreatina i/ili glutamina u vaš shaker i zaspite vodom, te nakon mućkanja od 10 sekundi imate spreman obrok poslije treninga.

Nakon ovog tečnog obroka, idealno 1h nakon njega, poželjno je da pojedete kruti obrok, bogat proteinima i ugljikohidratima.

Zamjena za whey protein i dekstrozu

Pa ako govorimo o brzini apsorpcije, onda je i nema, ali od krute hrane kuhana bjelanca (njih desetak, ako govorimo o 30 grama proteina i prosječenoj veličini jajeta) bila najbolji izbor poslije whey proteina, te suhe grožđice koje u velikoj količini sadrže grožđani šećer. Prema Body.ba tablici kalorija 100 grama grožđica sadrži 58 grama šećera.

jako dobar i jako koristan članak ... uvijek me zanimala pravilna ishrana .... samo ne vjerujem baš da mogu pojesti 10 kuhanih bjelanca ( ili bjelancadi, ili kako se već piše ) :D ... nekako mi je to, puno :D . Mislim, mogu ja pojesti, ali napuhat ću se sav :)

- Emir

Petak, 28.10.2011. 13:38,

Prijavi neprimjeren komentar


tekst je odlican... kratko i jasno bez komplikovanja sto je cest slucaj na nekim drugim sajtovima pa to niko ziv onda nebi skontao :)

- bas vam tenkiju

Petak, 28.10.2011. 14:37,

Prijavi neprimjeren komentar


Po cemu se ova surutka u prahu razlikuje od ove nase obicne tecne surutke :D ... moze li se umjesto way proteina uzimati obicna surutka.. ako moze, u kojoj kolicini ?

- Emir

Petak, 28.10.2011. 16:18,

Prijavi neprimjeren komentar


whey i njegova brzina apsorbcije je super, ali u biti je najvaznije poslije treninga imati obrok bogat proteinima i ugljikohidratima. to je osnova.

- boo

Ponedeljak, 31.10.2011. 20:47,

Prijavi neprimjeren komentar


Za sve: nije isto whey protein (whey=surutka) i surutha u prahu...mislim samo uporedite cijenu naravno da nije isto,ovo je izvucen protein iz surutke a surutka u prahu je puna svakakvih masti itd itd,tako da je to obicna glupost

- Pwder

Utorak, 29.01.2013. 22:12,

Prijavi neprimjeren komentar


napisite koje namirnice bi tebalo da se jedu posle treninga,za oporavak misica ,a koje da se jedu pre treninga budite opsirni i napisite i nutritivne vrednosti..hvala]]

- paki

Četvrtak, 28.03.2013. 13:40,

Prijavi neprimjeren komentar


Mladi kravlji sir...neki ga zovu i svjezi je isto extra,pun proteina.Jest da mu nije okus nesto pretjerano lijep ali jbg.
I da imam jedno pitanjee...bi li mogao koristiti glukozu/dekstrozu i kreatin poslije treninga bez whey-a ?! Ima li ikakvog efekta ?! Hvala !!!

- max

Četvrtak, 18.07.2013. 01:16,

Prijavi neprimjeren komentar


Svjezi sir ne ide poslije treninga, jer je bogat proteinom zvani casein koji se sporo razgrađuje. On je vise opcija pred spavanje ili periode kada znas da neces dugo jesti.


Kreatin mozes piti poslije treninga, dok samu glokuzu bez whey i nije bas preporucljivo.

- pr0tein

Četvrtak, 18.07.2013. 14:53,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare

BlaBla

>McDonald's otkrio dugo čuvanu tajnu

Saznajte

McDonald's otkrio dugo čuvanu tajnu

Svjetski poznati lanac brze hrane je napravio veliki pomak na tržištu - prvi put su objavili video koji se...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Trikovi za lakše kuhanje

Korisni savjeti

Trikovi za lakše kuhanje

Provodite puno vremena u kuhinji, jer dok otkrijete kako očuvati špagete svježim, kako da vam voda ne curi iz...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Ovo je hrana koju uposlenici fast-foodova ne jedu

Gađenje

Ovo je hrana koju uposlenici fast-foodova ne jedu

Niko bolje ne zna kako se pravi hrana, od kojih sastojaka i kakav je nivo higijene pribora prilikom...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Dosta je bilo plakanja: Izrežite luk bez suza

Jednostavno rješenje

Dosta je bilo plakanja: Izrežite luk bez suza

Koliko ste suza prolili režući luk? Ako ste jedna od osoba kojoj priprema salate skoro uvijek predstavlja...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)