Koje su razlike u treningu žena i muškaraca?

Žena u fitnessu

Kada je u pitanju vježbanje, muškarci i žene kao da su potekli sa različitih planeta. Dok se muškarci bave definisanjem mišića u teretani, žene ipak više preferiraju jogu, pilates ili aerobik. Naravno, u svemu ima izuzetaka.

Ali da li ste se nekada zapitali čiji princip je bolji? Stručnjaci kažu da ne postoji univerzalno pravilo da li je neka vježba bolja od druge, ali definitivno je da i muškarci i žene mogu mnogo da nauče jedni od drugih u vezi sa vježbanjem.

Žene imaju neki strah od "bildanja" koji se javlja kao uzrok svakodnevnih prizora u teretani. Žene na trakama za trčanje, steperima, i ostalim cardio spravama, a muškarci kod tegova - na taj način se "bildaju". Većina žena je u strahu od povećanja mišićne mase, i zbog toga misle kako bi trebale trenirati različito od muškaraca. Kako njihovi treninzi ne bi trebali biti toliko intenzivni i ne bi trebali uključivati bučice teže od dvije kile. Nemojte ovo krivo shvatiti, cardio je odličan za vaše kardiovaskularno zdravlje i ne trebate ga izbjegavati, ali također ako vam je cilj oblikovanje tijela ne bi trebali sve temeljiti na cardio treninzima.

Kada je riječ o vrsti treninga koju bi muškarci i žene trebali provoditi možemo slobodno reći da razlika nema. Zbog toga nema razloga zašto bi žene svoje vrijeme u teretani provodile samo na traci za trčanje a muškarci bježali od njih, zašto bi žene odlazile na pilates treninge a muškarci ne ili zašto bi zumba bila zabranjena za muškarce, a dizanje utega zabranjeno za žene. Oni koji žele smršati i oblikovati svoje tijelo provoditi će treninge sa opterećenjem, cardio treninge, paziti na adekvatnu prehranu i odmor. Osobe sa istim zdravstvenim problemima neovisno o spolu također će provoditi isti plan treninga.

Ali ipak, kada govorimo o programu treninga neke razlike ipak postoje i njih treba uzeti u obzir. Postoje detalji po kojima neće svaki program treninga biti isti. Te razlike između žena i muškaraca su zapravo razlike u kompoziciji tijela jer muškarci i žene ipak jesu različita bića i tako ih treba posmatrati. Za početak možemo vidjeti da muškarci imaju više mišićne mase u odnosu na žene te samim time sagorijevaju više kalorija tijekom dana. Zato je vrlo jednostavno zaključiti da su mišići glavni potrošači energije te da veća mišićna masa znači i brži metabolizam. Sada se postavlja pitanje: Zašto onda ne bi i ženama kao i muškarcima bio cilj izgraditi mišićnu masu?

Naravno, to ne znači da bi žene trebale izgledati kao muškarci da bi ubrzale metabolizam, jer to niti ne mogu. Zato kada se govori o najvećoj razlici između žena i muškaraca govori se o hormonalnoj razlici. Upravo veći nivo testosterona kod muškaraca zaslužna je za veću mišićnu masu te je direktan uzrok blago većem broju eritrocita te samim time bolje primaju kisik, dok žene imaju viši nivo estrogena što ih čini izdržljivijim spolom kada se radi o visoko intenzivnim treninzima.

Iako postoje razlike u pristupu treningu između muškaraca i žena, svakako da mogu mnogo i da nauče jedni od drugih. I dok muškarci mogu da pomognu ženama da se oslobode straha od tegova i vježbanja snage, žene muškarce mogu da nauče da vježbanje može biti i te kako zabavno.

Kako muškarci imaju veću mišićnu masu od žena tako žene imaju veću masnu masu od muškaraca. Ali, postoje razlike u pohranjivanju masti kod žena i muškaraca. Muškarci imaju više visceralne masti, odnosno masti koja se pohranjuje oko organa u trbušnoj šupljini, dok žene imaju više površinske masti, one koja se pohranjuje između mišića i kože što možemo i vidjeti kroz celulit koji je najčešća pojava kod žena.

Sada se postavlja pitanje: Kako sve navedeno utječe na trening? Žene zbog mišićnih vlakana tipa 1 imaju veći nivo estrogena, zbog estrogena pri aktivnosti troše masti te time štede zalihe glikogena te ih to čini izdržljivijima. Muškarci imaju viši glikolitički kapacitet što znači da mogu sagorijeti više glukoze u odsutnosti kisika što ih čini boljima u kratkim anaerobnim aktivnostima no ujedno i zahtjeva više odmora.

Postoje i razlike u iskorištavanju masti i ugljikohidrata. U stanju posta muškarci i žene podjednako troše masti i ugljikohidrate. No nakon jela žene više skladište masti dok višak ugljikohidrata koriste kao energiju. Zato žene slobodno jedite ugljikohidrate. Kod muškaraca je to obrnuto pa će oni nakon jela više koristiti masti kao izvor energije.

Metaboličke razlike izmedju muškaraca i žena ne bi trebale nikoga da začude, prije svega zbog razlike i u reproduktivnom sistemu između muškaraca i žena. Trudnoća i laktacija su nutritivno zahtjevni za žene i stoga su žene opremljene sa više sala ukoliko bi nekim slučajem došlo do nestašice hrane,da budu u stanju da ipak iznesu trudnoću.

Sada se već jednostavno može zaključiti da kada se radi plan i program treninga on će ovisiti o stanju klijenta, njegovoj aktivnosti, mogućnostima, te njegovim ciljevima, a ne o spolu. Žene neće tako manje jesti zato što su žene, nego zato što to njihovo trenutno stanje ili ciljevi zahtjevaju. Isto tako neće dizati manje težine zato što su žene, nego zato što je to u skladu sa njihovim trenutnim stanjem. Navedena pravila vrijede i za muškarce.

Komentari (0)

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala Body.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje Body.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Podijeli članak