Šta se desi vašem tijelu ako postite jedan dan?

Koji su zdravstveni rizici, a koje prednosti posta?

Post je dugogodišnja tradicija mnogih religija, međutim, oblik posta poznat pod nazivom interminentni post je tek nedavno stekao popularnost u svijetu kao alat za mršavljenje. Mnoga istraživanja su ispitala prednosti i rizike odricanja od hrane na dan, uključujući i način na koji post utječe na gubitak težine.

Šta se desi vašem tijelu ako postite jedan dan?

Šta se događa tokom posta?

Bez obzira na to da li postite ili ne, vašem tijelu je i dalje potrebna energija. Primarni izvor energije vašem tijelu je glukoza, koja se obično nalazi u ugljikohidratima kao što su žitarice, mliječni proizvodi, voće, određeno povrće, grah pa čak i slatkiši. Jetra i mišići skladište glukozu i oslobađaju je u krvotok kada god je to vašem tijelu potrebno, međutim, tokom posta ovaj proces se mijenja. Nakon 8 sati gladovanja, jetra iskoristi i posljednje reserve glukoze. U ovom trenutku, tijelo ulazi u stanje koje se zove glukoneogeneza.

Istraživanja su pokazala da glukoneogeneza povećava broj kalorija koje tijelo sagorijeva. Bez unosa ugljikohidrata, tijelo stvara vlastitu glukozu, koristeći uglavnom mast. Nakon što tijelo potroši i posljednje izvore energije, metabolizam se usporava i tijelo počinje da sagorijeva mišićno tkivo. Iako je ovo dobro poznata metoda u svijetu mršavljenja, pravi način za sagorijevanje kalorija javlja se tek nakon nekoliko uzastopnih dana bez hrane.

Može li post promovisati gubitak težine?

Post može promovisati gubitak težine, međutim, istraživanja jasno pokazuju da to varira od osobe do osobe. Popularni planovi ishrane uključuju 12-satne ili 16-satne periode posta. Neke dijete zahtijevaju od ljudi da piju samo vodu tokom posta, dok druge dozvoljavaju sva pića bez kalorija.

Post nije nužno bolji od bilo kojeg drugog načina gubitka težine. U nedavnom istraživanju, osobe s gojaznošću koje su povremeno postile 12 mjeseci, izgubile su nešto više težine od onih koji su bili na standardnim dijetama za gubitak težine.

Ostali efekti posta

Osim što pomaže u mršavljenju, post može imati i druge zdravstvene beneficije.

Istraživanja pokazuju da povremeno 24-satno gladovanje može poboljšati kardiovaskularno zdravlje. Post može pomoći i u borbi protiv određenih vrsta raka, te pomaže čak i u očuvanju pamćenja.

Iako je općenito post siguran za vas, dan bez jela može biti rizičan za ljude sa dijabetesom i osobe sa historijom poremećaja u ishrani.

Komentari (0)

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala Body.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje Body.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Podijeli članak