Uticaj posta na ljudski organizam - Body.ba

Post u očima naučnika

Uticaj posta na ljudski organizam

Piše: Alem Haznadarević

Četvrtak, 10.07.2014.

Uticaj posta na ljudski organizam

Bilo da se praktikuje radi vjerskih uvjerenja, manjka vremena za jelo, određenih zdravstvenih razloga, vježbanja psihičke snage, ili da je riječ o nekoj specifičnoj vrsti dijete, uskraćivanje hrane može biti fenomenalan način regulisanja cijelog niza procesa unutar organizma i njihovog dovođenja na optimalne nivoe.

Odnosi se to prije svega na organe probave i na kardiovaskularni sistem, a istraživanja su pokazala da intermitentni post ima još cijeli niz pozitivnih efekata koje ostavlja na ljudsko tijelo. 

Jačanje imunološkog sistema i detoksikacija organizma, bolja iskorištenost i povećanje energije, smanjenje efekata alergija, poboljšanje funkcionisanja čula, čišćenje kože, podmlađivanje cijelog tijela i tako dalje, sve su beneficije koje imaju osobe koje primijenjuju post.

Kako se konstantno vrše nova istraživanja, iz dana u dan se pojavljuju i nova otkrića poput onoga da post štiti nervne ćelije i pomaže mozgu da se odupre starenju i povrate funkcije nakon povreda. Na ovaj zaključak je došao dr. Mark P. Mattson, šef laboratorije za neurološke nauke pri Nacionalnom institutu za starenje, a testiranja su vršena na miševima.

Iz ugla sportista gledano, važno je naglasiti da čak i rigorozni intermitentni post kakav je slučaj sa muslimanskim, a koji traje od svitanja do zalaska sunca (što je naročito izazovno tokom dugih ljetnih dana) i koji se izvodi dan za danom cijeli jedan mjesec, uopšte ne mora imati uticaj na promjenu ukupne tjelesne mase. Ljudsko tijelo kao savršeni mehanizam se brzo navikne na drugi sistem hranjenja, te se metabolizam potpuno usporava odmarajući tako organizam i izvlačeći sve gore nabrojane beneficije.

Ono što je važno je da se zbog skraćenog vremenskog perioda dozvoljenog unosa hrane i pića treba prilagoditi te pokušati unijeti identične količine vode i isti broj kalorija u organizam, kakav bi to bio slučaj da se normalno hranimo tokom cijelog dana. Dva litra vode su optimalna količina tečnosti koja je potrebna našem tijelu.

Bodybuilderi bi sjajno mogli iskoristiti činjenicu da je uz post moguće sniziti procenat ukupne tjelesne masti jer je organizam konstantno "na rezervi", a osjećaj iscrpljenosti ne treba zavaravati jer je moguće itekako efikasno trenirati i tokom posta. Ipak, zbog dehidratacije se preporučuje tempiranje treninga neposredno pred završetak posta ili tek neka dva sata nakon završetka istog.

Na Bliskom istoku sam vec 5 godina i jako dobro mi je poznat "ramazanski post". Cijeli dan ne jedu nista, al kad padne mrak, pa do jutra, UBIJU SE HRANOM!!! U prosjeku se muslimani udebljaju 2 kg tokom ramazanskog posta. Svake godine idu upozorenja od strane doktora: ljudi polako sa hranom, nemojte se prežderavati.

- Mes

Subota, 28.01.2017. 00:14,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Evo šta je Audrey Hepburn jela svaki dan

Filmska i modna ikona

Evo šta je Audrey Hepburn jela svaki dan

Audrey Hepburn je ikona iz više razloga. Ne samo da je bila nadarena, da je bila dobitnica Oscara i posvećeni...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>I Victoria's Secret anđeli se bore s kilogramima

Bridget Malcolm

I Victoria's Secret anđeli se bore s kilogramima

Mnogima zvuči nevjerovatno da kroz slične probleme s kilograma uopšte mogu prolaziti i neki od najuspješnijih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Šta se dogodi kada pijete 10 limenki cole dnevno?

Pio i bilježio promjene

Šta se dogodi kada pijete 10 limenki cole dnevno?

George Prior je 50-godišnji otac dvoje djece koji je cijelom svijetu želio jednom za sva vremena tačno...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Tjestenina sa sosom je obrok najvećeg šampiona

Šampionski obrok

Tjestenina sa sosom je obrok najvećeg šampiona

Tjestenina je jedan od najlakših izvora ugljikohidrata za varenje koji sa sobom nosi ogromnu kalorijsku...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)