Prirodni antioksidansi u ishrani - Body.ba

Protiv slobodnih radikala

Prirodni antioksidansi u ishrani

Piše: Body.ba

Srijeda, 16.02.2011.

Prirodni antioksidansi u ishrani

Od voća, borovnice, kupine i jagode su prve na spisku kada je riječ o antioksidansima.

Sve namirnice u određenoj količini sadrže antioksidanse, neophodne tijelu u borbi protiv slobodnih radikala, infekcija, smanjenja upala... Dva su izvora antioksidansa – kao prvi naše tijelo je u mogućnosti da proizvede antoksidanse uz pomoć vitamina i minerala, a drugi izvor je hrana. Slobodni radikali štetni su spojevi koji prirodno nastaju od životnih procesa, primjerice od kisika kojeg udišemo, a rezultat je da nanose štetu tkivu i ćeliji u kojima nastaju. Uloga antoksidanasa je neutralizira slobodne radikale.

Problem je što većina zaobilazi jednostavne i učinkovite načine za poboljšanje unosa antioksidansa. Uvođenjem sljedećih namirnica u svakodnevnu ishranu bit ćete vitalniji, a imat ćete zdraviji um i tijelo.

Zeleni čaj

Ako ga već niste pili, onda ne znate šta popuštate. Sadrži EGCG koji predstavlja jedan od najjačih antioksidanasa poznat čovjeku, uništava ćelije raka, snižava LDL holesterol i ubrzava metabolizam. Pijte svježe pripremljen, nekoliko puta na dan. Naime, svakodnevno pijuckanje zelenog čaja je preporučljivo, jer ima smirujući učinak i poboljšava probavu.

Drvena kineska izreka kaže: „Bolje biti lišen hrane tri dana, nego čaja jedan.“

Paradajz

Pogotovo kuhan, sadrži ogromnu količinu likopena (koji daje svijetlu boju), iako čudno zvuči, ali zaista više likopena se oslobađa sa kuhanjem paradajza. Stoga, dobra ideja je, da se u kući uvijek nađe nekoliko konzervi nasjeckanog paradajza tako da ga uvijek imate pri ruci kao dodatak jelima. Likopen se pokzao kao dobar borac u borbi protiv raka, a ima i osvježavajući efekat na tjelesne ćelije.

•    Koristite paradajz u salatama
•    Ispecite sitni paradajz uz dodatak maslinovog ulja i ružmarina
•    Napravite chilli ili paradjz supu sa bosiljkom
•    Pijte ga u vidu povrtnog džusa

Ovo su samo neke od ideja kako da iskoristite paradajz u svojoj ishrani.

Kafa

Prirodna i svježa kafa je fantastično piće. Ne samo da ima odličan okus, već potiče raspoloženje i daje energiju, a ujedno sadrži jak antioksidans. Istraživanja su pokazala da kafa ima puno veći andioksidativni uticaj od kakaa, zelenog, crnog ili bilo kog biljnog čaja. Korstite srednje do tamno prženu kafu jer u tom slučaju zadržava najviše antioksidansa. Preporučujemo italijanski espreso ili francuski aparat za kafu koji je jednostavan za upotrebu, a ostavlja sve esencijalne sastojke i kvalitet okusa kafe u svakoj šoljici. U svakom slučaju, pokušajte da pijete crnu, prirodnu kafu i pazite da ne pretjerate.

Voće

Ne vrijedi za sve vrste voća, ali neke vrste su znatno bogatije vitaminima, mineralima i antioksidansima od drugih. Bobičasto voće sadrži dosta vitamina C i ima veliki postotak u ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) testu za mjerenje količine antioksidansa. Borovnice su prve na spisku, potom slijede kupine i jagode. Preporučuju se i domaće jabuke, odlične su ne samo kao antioksidansi, već sadrže vitamine i minerale. Ne kaže džaba stara poslovica: „Jabuka dnevno i ne boj se doktora.“

Crno grožđe

Resveratrol je jedan od najjačih antioksidansa koji se može naći u kožici crnog grožđa i jedan je od najboljih suplemenata protiv starenja koje možete koristiti. Dobar fazon je da grožđe držite u zamrzivaču, tako da ljeti dođu kao odlično osvježenje uz TV, a zimi pak se možete ugrijati uz čašu crnog vina sa cimetom ili klinčićima.

Znači, sve dok jedete zdravo, nema potrebe da trošite novce na skupe koktele antioksidanasa.  Naravno, ova lista je daleko od detaljne, postoji još mnogo hrane bogate antioksidansima.

Extera!! slika je njamiii.. :-))

- Nina_88

Srijeda, 16.02.2011. 18:02,

Prijavi neprimjeren komentar


preporuka bi bila zamjeniti rajčicu iz limenke sa onom u staklenom pakiranju:
"Unutrašnje stijenke metalnih konzervi sadrže bisfenol A, sintetički estrogen koji se povezuje s nizom bolesti poput onih vezanih uz reprodukciju, dijabetes te pretilost. Nažalost, kiselina ( izrazita kod rajčice ) uzrokuje da bisfenol A (BPA) curi u sadržaj konzerve"

http://www.net.hr/zdravlje/page/2009/12/09/0180006.html

- Dubravko

Srijeda, 08.06.2011. 17:41,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Evo šta je Audrey Hepburn jela svaki dan

Filmska i modna ikona

Evo šta je Audrey Hepburn jela svaki dan

Audrey Hepburn je ikona iz više razloga. Ne samo da je bila nadarena, da je bila dobitnica Oscara i posvećeni...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>I Victoria's Secret anđeli se bore s kilogramima

Bridget Malcolm

I Victoria's Secret anđeli se bore s kilogramima

Mnogima zvuči nevjerovatno da kroz slične probleme s kilograma uopšte mogu prolaziti i neki od najuspješnijih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Šta se dogodi kada pijete 10 limenki cole dnevno?

Pio i bilježio promjene

Šta se dogodi kada pijete 10 limenki cole dnevno?

George Prior je 50-godišnji otac dvoje djece koji je cijelom svijetu želio jednom za sva vremena tačno...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Tjestenina sa sosom je obrok najvećeg šampiona

Šampionski obrok

Tjestenina sa sosom je obrok najvećeg šampiona

Tjestenina je jedan od najlakših izvora ugljikohidrata za varenje koji sa sobom nosi ogromnu kalorijsku...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)