Trčanje i pravilna hidratacija organizma - Body.ba

ALVOGEN

Trčanje i pravilna hidratacija organizma

Piše: Alem Haznadarević

Ponedeljak, 08.10.2018.

Trčanje i pravilna hidratacija organizma

Bilo da trčite kratke distance ili redovno trčite maratonske dionice, pravilna hidratacija organizma je jako bitna. Bez adekvatne hidratacije ne samo da će  vaši rezultati biti slabiji već riskirate ozbiljne zdravstvene komplikacije.

Pravilna hidratacija se savjetuje trkačima ne samo tokom ljetnih mjeseci kada je vrlo teško ostati hidriran već tokom cijele godine jer vaše tijelo proizvodi toplotu neovisno o vremenu. Toplina crpi vodu iz organizma kroz pojačano znojenje tako da pravilna hidratacija može biti priličan izazov. Teže je ostati hidriran tokom toplog vremena kada tijelo svakako proizvodi veće količine toplote nego u normalnim uvjetima. Ipak pravilna hidratacija u ljetnim danima nije nepremostiv izazov, upravo suprotno. Pravilan izbor hidratacijskog sredstva će napraviti ogromnu razliku u nivoima tečnosti u organizmu te doprinjeti rezultatima a u isto vrijeme zaštiti vaše tijelo od trume izazvane dehidratacijom.

Zašto trkači treba da ostanu hidrirani?

Za početak idemo utvrditi zašto je hidratacija bitna za performanse. Kada trčimo, mišići su pod pritiskom, griju se i koriste znoj da rasprše toplinu. Zbog toga gubimo tečnost prilikom trčanja ili druge fizičke aktivnosti. Ako se tečnost ne nadoknadi stvara se dodatan pritisak na srce da radi jače i dostavi oksigeniranu krv do svih mišića. Dodatno, trkači su pod velikim rizikom do toplotnoga udara i gubitka glikogena. Glikogen skladišti glukozu u tijelu, a glukozu trebamo za energiju. Kada iscrpimo rezerve glikogena  dolazimo do trenutka kada više nemamo energije i ne možemo da nastavimo dalje sa trčanjem.

Trkači se znoje nakon vježbe, kakva hidratacija im je potrebna?

Vjeruje se da gubitak tečnosti od samo 2% tjelesne mase organizma dovodi do značajnog pada performansi. Nadoknada tečnosti je jako bitna ali ne samo tokom trčanja. Trebali bi  biti dovoljno hidrirani i prije vježbe kako bi je uspješno obavili ali i na kraju vježbe potrebo je ponovo nadoknaditi nivo tečnosti u organizmu. Znojenjem se ne gubi samo voda već tečnost u kojoj su natrij, elektroliti i minerali. To znači da obična voda nije dovoljna da hidrira trkače. Postoje razni suplementi na tržištu za hidrataciju sportista. Jedan od najpraktičnijih na našem tržištu je  je Alvogen O.R.S. Korištenjem Alvogen O.R.S. eferveta (topivih tableta) u običnoj vodi dobijamo tečnost koja će tijelu adekvatno nadoknaditi izgubljenu vodu, natrij, elektrolite i glukozu.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>McGregorov viski je loš, ali i dalje ruši rekorde

Nakon svih poraza

McGregorov viski je loš, ali i dalje ruši rekorde

Conor McGregor definitivno nije zamišljao svoj povratak u UFC na način kako se sve odigralo, kada ga je...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Odvikavanje od nezdrave hrane je i dokazano bolno

Nagli prestanak

Odvikavanje od nezdrave hrane je i dokazano bolno

Nagli prestanak jedenja brze i nezdrave hrane, doslovno je bolan jer izaziva nekoliko simptoma kao kod svih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Da li je 36 jaja dnevno bolje od steroida?

Interesantna ideja

Da li je 36 jaja dnevno bolje od steroida?

Među stotinama različitih fitness savjeta, barem jedan uvijek privuče veliku pažnju. Kada se vratimo...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Tajna tijela zgodne mame nakon poroda

samo 3 mjeseca

Tajna tijela zgodne mame nakon poroda

Candice Swanepoel je slavna manekenka i model donjeg rublja za prestižni brend Victoria Secret. Zgodna mama...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)