Osnovne informacije

Džogiranje

Piše: Body.ba

Subota, 20.07.2013.

Džogiranje spada u kategoriju kardio vježbi. Pod džogiranjem se podrazumijeva trčanje po ravnom terenu, nekim normalnim i prijatnim ritmom. Naučnici Američkog udruženja sportske medicine su objavili veliki broj istraživanja u kojima je navedeno da je džogiranje intezivan tip fizičke vježbe, koji pruža brojne dobrobiti koje su korisne za zdravlje.

Jedan od glavnih razloga koji podupire njihove rezultate istraživanja je, da postoji doza odgovora tijela na vježbanje, što znači da koliko je vježba teža i korisnija, toliko su rezultati bolji. Džogiranje je lak, jeftin i funkcionalan tip vježbanja koji efikasno sagorijeva višak tjelesnih masnoća.

Pod dobrom stranom džogiranja se podrazumijeva da ono:

- poboljšava kardiorespiratornu aktivnost srca

- poboljšava funkcionalni kapacitet pluća

- ojačava kosti

- umanjuje se nivo stresa

- povećava se lučenje endorfina

- osjećaj veće snage i energije

- umanjuje se intezitet glavobolja

- zbog boljeg fizičkog izgleda povećava se samopouzdanje

U jednim rezultatima istraživanja bilo je objavljeno da se osobama koje džogiraju oko 25 kilometara u sedam dama, znatno umanjio nivo holesterola, nekima i do 50%, kao i krvni pritisak.


Kolikim intezitetom se treba džogirati?
Američki koledž za sportsku medicinu je objavio sljedeće preporuke:

1. Učestalost džogiranja bi trebala biti tri do pet puta sedmično.

2. Intezitet vježbi bi vam trebao biti u granici od 55 do 90% od maksimalne srčane frekvencije.

3. Vrijeme trajanje džogiranja bi trebalo biti od 20 do 60 minuta, kontinuirano ili u isprekidanim jačim intervalima.


Sugestije prije početka džogiranja:

- Za sve početnike, prije početka džogiranja probajte par dana da brzo hodate, kako biste stekli malo kondicije.

- Trudite se da uvijek jedete zdravo i da dobro izbalansirate unos svih potrebnih sastojaka.

- Izbjegavajte obroke u periodu od 90 minuta prije početka džogiranja.

- Izbjegavajte džogiranje u najtoplijem periodu dana, naročito u ljetnoj sezoni.


- Pijte jako puno vode, prije, tokom i poslije džogiranja.

- Nosite laku odjeću i odgovarajuću obuću za vrijeme aktivnosti i uvijek mobilini telefon imajte uz sebe.

- Nosite na sebi neki reflektivni materijal ili oznaku ako džogirate u jutarnjim satima ili tokom noći, zbog bezbjednosnih razloga.

- Ako se povrijedite tokom džogiranja, automatski prestanite sa vježbom i potražite medicinsku pomoć.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Najjači od najjačih: Deset kraljeva powerliftinga

Top 10 najsnažnijih

Najjači od najjačih: Deset kraljeva powerliftinga

Powerlifting je sport u kom se konstantno pokušavaju pomjeriti granice na tri najjveće, najjače i najteže...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Na granici poremećaja: Oni su najviši NBA igrači

Nevjerovatno visoki

Na granici poremećaja: Oni su najviši NBA igrači

Sami po sebi, profesionalni košarkaši imaju reputaciju jako visokih momaka, pa je tako košarkaški prosjek...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Sportisti koji su u 2017. ušli spremniji nego ikad

Poput mašina

Sportisti koji su u 2017. ušli spremniji nego ikad

Kao dugogodišnji nedodirljivi šampion, Wladimir Klitschko se nakon gubljenja titule najboljeg boksera svijeta...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Fitness model u policijskoj uniformi

Nochtlii Peralta Alvarez

Fitness model u policijskoj uniformi

Holanđanka meksičkog porijekla Nochtlii Peralta Alvarez, kao jako mlada je odlučila da želi da bude...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)