Koja količina vode je adekvatna za trkače?

Trčanje i hidratacija

Očigledno je važno piti dovoljne količine tečnosti - ali koja je  tačna količina? Ovo pitanje se pita dosta ljudi čak i neki iskusni trkači. Istina je da svako reaguje na drugi način. Neki ljudi se znoje više od ostalih, klima i temperataura su također bitan faktor. Dobra ideja je odrediti koliko tečnosti je dovoljno za dionicu koju planiramo pretrčati i onda napraviti plan hidratacije.

Ako se dosta znojite prilikom vježbe ili trčanja jako je bitno pravilno nadoknaditi izgubljenu tečnost i minerale. Zato su suplementi poput Alvogen O.R.S. eferveta neprocjenjivi. Alvogen O.R.S. u potpunosti podržava hidratacijske nivoe i vraća tijelu izgubljene eletrolite. Vrlo je bitno koristiti ovakve suplemete ako se planira fizička aktivnost u idućih 12 sati.

Trkači koji se hidriraju sa Alvogen O.R.S.-om

Prije odlaska na trčanje trebao bi konzumirati otprilike 30ml za svaka 4.5 kg tjelesne mase. Ovo treba uraditi 2 do 4 sata prije trčanja. Nivo hidratacije se lako može provjeriti po boji urina, trebao bi biti blijedo žut. Za trkače koji trče rano u jutro bitno je da su pravilno hidrirani prije nego što odu na spavanje. Korištenjem jedne Alvogen O.R.S. efervete će se održati nivoi natrija u organizmu što je posebno bitno ako slijedi topao dan.

Ono što ne treba uraditi je napuniti stomak vodom prije odlaska na trčanje. Ne samo da će performanse značajno opasti već ćete i osjetiti vodu kako se kreće u stomaku. Očigledno da prilikom jutarnjeg trčanja nema dovoljno vremena za pravilnu hidrataciju te je zbog toga bitno je pravilno hidrirati prije odlaska u krevet.

Za dionice duže od 45 minuta u toplijim mjesecima trkači trebaju plan da ostanu pravilno hidrirani što je duže moguće. Vodiči za maratonce govore da treba piti kada si žedan. Sa druge strane i prekomjerno unošenje tečnosti može dovesti do medicinskih problema kao što su hiponatremija te problemi sa jetrom i bubrezima. Hiponatremija nastaje kada količina natrija u organizmu padna na abnormalno niske nivoe te dovodi do simptoma poput glavobolje, konfuzije, grčeva, mučnine i povraćanja. Teška hiponatremija može uzrokovati komu.

Kada trčite bitno je znati šta je potrebno da ostanete hidrirani a svako od nas je drugačiji. Neki se znoje više od drugih i trebat će im više hidratacije. Lako je uraditi računicu a bio bi mudro napraviti plan kako bi izbjegli opasnost od prekomjerne hidratacije. Unošenje previše obične vode razrijeđuje nivo natrija u krvi što utiče na ostale elektrolite. Pijte kada ste žedni i zato uvijek nosite flašu vode sa sobom.

Komentari (0)

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala Body.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje Body.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Podijeli članak