Najbitniji minerali za funkcionisanje organizma - Body.ba

Korisni savjeti

Najbitniji minerali za funkcionisanje organizma

Piše: Body.ba

Ponedeljak, 27.10.2014.

Najbitniji minerali za funkcionisanje organizma

Povećana potreba ili umanjen unos, bez obzira o kojem mehanizmu nedostatka minerala se radi, isti može uzrokovati niz neprijatnih simptoma. Donosimo vam listu od pet najvažniji minerala o kojima trebate voditi brigu da li ih unosite u dovoljnim količinama.

Kalcijum

Kalcijum sigurno povezujete sa čvrstim i zdravim kostima. I svakako da ste u pravu, ali kalcijum ima još jako puno drugih funkcija u organizmu, kao prenosnik signala do nervnog sistema, koagulacija krvi, enzimski regulator, regulacija krvnog pritiska. Isto tako ima ulogu da maksimizira efekat nekih vitamina, a jako je koristan i kod izbacivanja teških metala kao što je olovo. Zato obavezno koristite mlijeko i mliječne proizvode, ali i zeleno povrće kao što je špinat.

Natrijum

Natrujum je uvijek povezan ustvari sa njegovim nedostatkom. I dok se fanatično navija da se ne pretjeruje, ne smijemo biti fanatici i kod nikakvog unosa ovog minerala. Jedna važna funkcija jeste što održava bilans vode u tijelu, signale između nervnih ćelija i stvaranje mišićnih kontrakcija i relaksacija.

Hlor

Iako rijetko čujemo o njemu, ovaj mineral je ipak jedan od ključnih faktora kada je riječ o pretvaranju hrane u energiju. Pored toga što ima važnu ulogu u održavanju pH vrijednosti u tijelu, u protivnom do narušavanja pH bilansa dolazi do poremećenja osnovnih procesa u organizmu. Njegovu koncentraciju oprezno regulišu bubrezi.

Kalijum

Ovaj elektrolit ima važnu ulogu kao i natrijum, u regulaciji i raspodjeli tečnosti u organizmu, ali i njihovoj transportaciji. Djeluje kao neurotransmiter, a povezuje se stvaranje kamenja u bubrezima, a pri njegovom nedostatku se pojavljuje i povišen krvni pritisak. Banane i paradajz povećavaju kalijum.

Fosfor

Dio svake ćelije, ključni sastojak za formaciju DNK i svake ćelijske membrane. Osim toga, kao i kalcijum djeluje na zdravlje i čvrstinu kostiju i zubi. Za fosfor su važna pravila da se držite proteinske hrane i hrane bogate kalcijumom, onda će i nivo ovog minerala biti na zadovoljavajućem nivou. 

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Evo šta je Audrey Hepburn jela svaki dan

Filmska i modna ikona

Evo šta je Audrey Hepburn jela svaki dan

Audrey Hepburn je ikona iz više razloga. Ne samo da je bila nadarena, da je bila dobitnica Oscara i posvećeni...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>I Victoria's Secret anđeli se bore s kilogramima

Bridget Malcolm

I Victoria's Secret anđeli se bore s kilogramima

Mnogima zvuči nevjerovatno da kroz slične probleme s kilograma uopšte mogu prolaziti i neki od najuspješnijih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Šta se dogodi kada pijete 10 limenki cole dnevno?

Pio i bilježio promjene

Šta se dogodi kada pijete 10 limenki cole dnevno?

George Prior je 50-godišnji otac dvoje djece koji je cijelom svijetu želio jednom za sva vremena tačno...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Tjestenina sa sosom je obrok najvećeg šampiona

Šampionski obrok

Tjestenina sa sosom je obrok najvećeg šampiona

Tjestenina je jedan od najlakših izvora ugljikohidrata za varenje koji sa sobom nosi ogromnu kalorijsku...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)