Uticaj lijekova na debljanje: Kako ostati u formi? - Body.ba

Antidepresivi i drugi

Uticaj lijekova na debljanje: Kako ostati u formi?

Piše: Body.ba

Srijeda, 16.04.2014.

Uticaj lijekova na debljanje: Kako ostati u formi?

Kada bilo koja osoba počne konzumirati znatno veće količine hrane, odnosno kada drastično poveća unos kalorija u organizam, logičan slijed događaja je povećanje tjelesne mase. Ipak, postoje i slučajevi kada neke osobe ni najmanje ne promijene svoje prehrambene navike, ali zbog određenih zdravstvenih problema budu primorane na korištenje određenih lijekova, pa bez obzira na to što i dalje jedu identične količine hrane, kazaljka na vagi krene uzlaznom putanjom.

Da se radi o mnogo većem problemu nego što se obično misli, najbolje govore procjene stručnjaka da preko 50 lijekova koji se često propisuju, imaju direktan ili indirektan uticaj na povećanje tjelesne mase pacijenata.

Na crnoj listi lijekova koji izazivaju debljanje našli su se prije svih antidepresiviantipsihotici, lijekovi za migrenu i steroidi, koji potiču apetit i generalno potiču debljanje, te drugi lijekovi koji potiču usporenost i pospanost, pa rezultirajući malom pokretljivošću i slabim sagorijevanjem kalorija dovode do debljanja. Dakako, postoje i obrnuti slučajevi gdje tokom terapija pacijenti gube apetit, ali nakon završetka procesa liječenja obično dobiju čak i jaču želju za jelom nego što su imali prije.

Shvatanje problema

Terapija lijekovima i povećanje tjelesne mase dakle nerijetko se nalaze u čvrstoj vezi, pa prema rezultatima istraživanja moguće je da upravo neki od tih medikamenata budu uzročnici debljanja i do 5 kilograma mjesečno, što računajući na višemjesečno korištenje te vrste lijekova može u potpunosti promijeniti ljudski izgled i djelovati devastirajuće na mnogobrojne ostale elemente zdravlja.

Da bi pacijentima postalo potpuno jasno da su lijekovi razlog njihovog brzog debljanja, sve što trebaju je da se posluže jednostavnom računicom. Dakle, ako i dalje imaju identične prehrambene navike kao prije uključenja terapije, te ako svoje fizičke aktivnosti nisu odjednom drastično smanjili, iza svega toga definitivno stoji kutijica lijekova. Jasno razlučivanje izvora problema je prvi korak ka rješenju istog.

Kako se izboriti s problemom? 

Istraživanja koja su imala za cilj da shvate kakav i koliki uticaj neki od lijekova sa pomenute "crne liste" imaju na promjenu tjelesne mase kod osoba koji ih koriste, pokazala su da uz preventivno smanjenje prosječnog dnevnog unosa od 100 do 200 kalorija može biti dovoljno da se održi ista kilaža s kojom pacijenti uđu u proces terapije. Znači, ako bi nastavili jesti iste količine hrane kao i ranije, to će rezultirati debljanjem, a ako se shvati da određeni "kalorijski prostor" otpada i na same lijekove te se neznatno smanji unos kalorija, liječenje bi s te strane moglo proći bezbolno.

Najveći problem leži svakako u mogućim žestokim napadima gladi, pa se rješenje za to nalazi u uvijek spremnoj kesici zdravih namirnica niske kalorijske vrijednosti koje trebaju biti uvijek spremne i na dohvat ruke da ugase snažni osjećaj gladi. U tom slučaju se ne misli na grickalice poput čipsa i sličnih proizvoda, već na bademe, orahe, drugo orašasto, kao i ostalo svježe i sušeno voće. To su usputni odlični izvori nezasićenih masnih kiselina, vitamina i vlakana važnih za zdravlje i vitalnost.

Ono što najuspješniji svjetski nutricionisti posebno preporučuju je vođenje evidencije - dnevnika dnevne ishrane, koji je toliko jednostavan ali i nevjerovatno uspješan način sprječavanja dodavanja usputnih i nepotrebnih kalorija, jer kada osoba na kraju dana shvati šta je sve tako "usput" pojela i kolika je to količina, postaje jasno da su sve dozvoljene granice prekoračene, te konačno počinje raditi i savjest.

Osim toga, promjena načina ishrane je jedino što u potpunosti može pomoći dostizanju i očuvanju dobre linije, pa se izbacivanje zasićenih masnoća i jednostavnih ugljikohidrata (slatkiši, hljeb i peciva od bijelog brašna, tjestenina i slični proizvodi), te baziranje na zdravu ishranu punu povrća, voća, proizvoda od crnog brašna sa sjemenkama, proteina (posebno riba i piletina), te nezasićenih masnoća kakve su maslinovo ulje, kikiriki puter, riblje ulje - omega 3, ponovo uz pažnju da se ne unose prevelike količine, jedino vodi do pravih rezultata. Ako se tome još dodaju kvalitetne fizičke aktivnosti, teško da bilo kakav uticaj lijekova može imati efekta na zaustavljanje napretka i debljanje.

Za osobe koje su zbog uticaja pomenutih medikamenata enormno povećale tjelesnu masu, te sada pred sobom imaju izazov "skidanja" velikog broja kilograma, odlučnost, strpljenje i naš vodič za mršanje su ono što im treba.

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Optimisti žive duže i zdravije

Pogled na svijet

Optimisti žive duže i zdravije

Pozitivan pogled na svijet povezan je sa mnoštvom stvari koje su dobre za zdravlje, tvrde naučnici. Veći...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Koji predmeti u teretani imaju najviše bakterija?

Vježbanje i higijena

Koji predmeti u teretani imaju najviše bakterija?

Mjesta okupljanja velikog broja ljudi po automatizmu su puna i različitih kolonija bakterija. Kada se tome...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Evo koliko je iskrivljen ideal ženskog tijela!

Da li je plus size model?

Evo koliko je iskrivljen ideal ženskog tijela!

Plus size modeli redovno izazivaju polemiku i diskusiju u javnosti, i dok ih neki slave, drugi ih kritikuju,...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Boravak u svemiru i 5 promjena na ljudskom tijelu

Zanimljivosti

Boravak u svemiru i 5 promjena na ljudskom tijelu

Priliku da boravi u svemiru imao je veoma mali broj ljudi, a kako se radi o potpuno nepoznatom okruženju za...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)