Kako tretirati mišićne grčeve? - Body.ba

Riješite se grčeva

Kako tretirati mišićne grčeve?

Piše: Body.ba

Četvrtak, 29.09.2011.

Kako tretirati mišićne grčeve?

Najčešće se mišićni grč i spazam javlja u stražnjem dijelu potkoljenice, tj. mišiću gastrocnemius.

Ako ste ikad imali grčeve mišića onda znate da mogu biti veoma bolni. U nekim slučajevima mišić može pretrpjeti takao jak grč da ostavi modricu. Većina slučajeva mišićnog grča zapravo jesu prisilne kontrakcije mišića. Grč može biti blag ili ekstremno bolan. Iako mogu zahvatiti bilo koji skeletni mišić, uglavnom se dešavaju na mišićima nogu, stopala ili mišićima koji se protežu između dva zgloba kao npr. mišići lista. Grč inače može zahvatiti dio mišića ili cijelu mišićnu skupinu.

Najčešće zahvaćene skupine mišića su:

• Stražnji dio potkoljenice (gastrocnemius)
• Stražnji dio bedra (zadnja loža)
• Prednja strana bedra (kvadriceps)
• Stopala, šake, ruke i stomak

Po intenzitetu grčevi mogu biti od onih koji prouzrokuju lagani trzaj ili tik do onih koji prouzrokuju bol. Mišićni grč može biti veoma  oštar i trajati par sekundi do nekoliko minuta.  Također za grčeve nije neuobičajeno da se povrate više puta prije nego što skroz nestanu.

Šta prouzrokuje grčenje mišića?

Tačan uzrok mišićnog grča je još uvijek nepoznat, ali u teoriji se najčešće navode slijedeći:

• Promjena neuromišićne kontrole
• Dehidracija
• Manjak elektrolita
• Loša kondicija
• Mišićna slabost
• Neka nova aktivnost

Još jedan faktor koji se može pridružiti mišićnim grčevima je vježbanje po ekstremnim vrućinama.  Vjeruje se da su grčevi mišića češći po vrućinama, jer se  zbog znojenja oslobađa veći broj elektrolita (so, kalij, magnezij i kalcij). Kada ovi nutrijenti padnu na određni nivo, učestalost spazma mišića raste.  Budući da sportisti vrlo često dobivaju grčeve u predsezoni, neposredno pred kraj ili noć poslije napornih i intenzivnih treninga, neki smatraju da upravo nedostatak kondicije utiče na grčeve.

Istraživanja podržavaju hipotezu da promjena neuromišićne kontrole prouzrokuje grčeve

Istraživanja pokazuju sve više dokaza za hipotezu da promjena neuromišićne kontrole je osnovni patofiziološki mehanizam koji povezuje trening sa grčenjem mišića. Promjena neuromišićne kontrole se često veže za umor mišića koji rezultira poremećajem koordinacije i kontrole. S druge strane, nastoje se pobiti hipoteze da dehidracija i manjak elektrolita prouzrokuju grčeve u smislu kako ne nude uvjerljive patofiziološke mehanizme sa naučnim dokazima koji mogu na adekvatan način objasniti kliničku prezentaciju i tok vježbe koja navodno prouzrokuje grčeve.

Također, naučni dokazi za hipotezu da promjena neuromišićne kontrole prouzrokuje grčeve se zasnivaju na studijama grčenja mišića ljudskog tijela, epidemiološkim studijama o grčenju mišića sportista kao i eksperimentalnim podacima istraživanja sa životinjama.

Saniranje mišićnog grča

Grčevi obično prolaze sami od sebe, ali ovi savjeti će sigurno ubrzati sam proces:

• Zaustavite aktivnost koja prouzrokuje grč
• Nježno istegnite i izmasirajte mišić u grču
• Držite zglob istegnut dok grč ne prođe

Sprječavanje nastanka mišićnog grča

Sve dok ne znamo tačan uzrok grča teško je savjetovati kako se zaštiti od njega. Međutim, stručnjaci i sportisti savjetuju slijedeće:

• Popravite kondiciju i izbjegavajte upalu mišića
• Poslije treninga redovno se istežite
Zagrijte se prije treninga
• Mogući uzrok nastanka grčeva je nedostatak kalija i magnezija, pa razmislite o unosa multivitaminskih dodataka ili hrane koje je bogata navedenim
• Istegnite mišiće listova: Stanite u raskorak sa stopalima prema naprijed i zatežite zadnju nogu
• Istegnite zadnju ložu: Sjedite i savijte jednu nogu, drugu ispružite, istegnite stopalo i prste, zglob ostaje opušten, zatim se nagnite prema naprijed i dotaknite prste ispružene noge. Ponoviti i sa drugom nogom.
• Istegnite kvadricepse: Stojeći, uhvatite vrh stopala suprotne noge i nježno vucite prema stražnjici.  Vježbu ponoviti i sa drugom nogom.

Većina  mišićnih grčeva nisu ozbiljni. Međutim ako su jaki, ako se dešavaju često i ako vas zabrinjavaju, obavezno posjetite doktora.

Odličan članak, sve vezano za mišićne grčeve na jednom mjestu!

- fit

Petak, 30.09.2011. 11:41,

Prijavi neprimjeren komentar


Nazalost ja imam velikih problema kada su u pitanju grcevi i to pogotovo kada sam u vodi. zbog toga nesmijem iz plicaka maknuti.

- ingrid

Petak, 30.09.2011. 19:05,

Prijavi neprimjeren komentar


mene zeza kad igram nogomet grce mi se misici pretezno kvadriceps i pri udaru lopte jace zna me dovesti do suza na ocima pa se pitam mogu li to kako sankcionisati ako tko zna nek mi se javi na mail .... [email protected]

- baksuz45

Srijeda, 18.07.2012. 23:52,

Prijavi neprimjeren komentar


  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Šta se desi kada pijete pivo 30 dana uzastopno?

Pola litra svakoga dana

Šta se desi kada pijete pivo 30 dana uzastopno?

Naučno istraživanje kojim je urednik Bright Side-a odlučio jednom za sva vremena ispitati tvrdnje da je pivo...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Neuništivi kraljevi sa preko 700 mečeva u eliti

Važnost zdravog života

Neuništivi kraljevi sa preko 700 mečeva u eliti

Držati se perfektno svih pravila i živjeti životom profesionalnog sportiste tokom cijele karijere, jeste...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Koristila je steroide 90-ih, ovako izgleda danas

Žene i testosteron

Koristila je steroide 90-ih, ovako izgleda danas

Denise Rutkowski je devedesetih godina prošlog vijeka bila više od zgodne fitness takmičarke, a onda se...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Narod sa najzdravijim srcima ma Planeti

Učimo od njih

Narod sa najzdravijim srcima ma Planeti

Veoma interesantno istraživanje sa svojim potpuno impresivnim rezultatima, objavljeno je u britanskom...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)