Pravilna ishrana u trudnoći - Body.ba

Korisni savjeti

Pravilna ishrana u trudnoći

Piše: Body.ba

Ponedeljak, 16.09.2013.

Pravilna ishrana u trudnoći

Ishrana tokom trudnoće je česta tema, ali nekako se čini da se stalno pojavljuju neka nova pitanja vezana za ovu temu. Šta da se jede i koliko, šta utječe na tjelesnu težinu pojedinih majki tokom trudnoće, kao i na tijelesnu težinu poslije porođaja? Postoji faza planiranja trudnoće, koja treba biti dobra prilika da se tjelesna težina koregira ishranom i fizičkom aktivnošću.

Bilo bi savršeno kad bi se trudnoća započela sa tako reći, idealnom tjelesnom težinom i dobrom fizičkom formom. Preporučena granica povećane tjelesne težine tokom trudonoće jeste od 9 do 11 kilograma. Tokom trudnoće vi uistinu morate jesti za dvoje, u slučaju da u stomaku nema više od jednog djeteta, ali ne po količini hrane koju unosite, već po kvalitetu. Namirnice bi trebale biti pomno odabrane, a hrana pripremljena sa puno pažnje.

Šta je to što je mamama i bebama potrebno? Sve! Kalcijum, magnezijum, folna kiselina, viamin A, vitamin D, omega 3 masne kiseline, vitamin C, vitamina B12, proteini, masti, vlakna, tečnost - ovo je samo dio svega onoga što bi jedna trudnica trebala unositi u svoj organizam.

Mali podsjetnik za nabavku: mliječni proizvodi sa niskim procenstom masti, nemasno meso kao što je piletina, riba (bakalar, skuša, losos, sardina), jaja, integralne žitarice i brojni proizvodi od njih. Zatim sve vrste povrća, naročite mrka, tikva, zelena salata, raznovrsno voće, košpice od tikve i suncokreta.


Šta da izbjegavate? Masnu, začinjenu, jako slatku ili jako slanu hranu. Svakako ne trebamo spominjati da alkohol i cigarete ne dolaze u obzir. Tokom trudnoće može se desiti da poželite brojna jela, a neka nećete moći ni zamisliti. Trebate slušati vaš organizam, ispunjavajte sebi želje koliko god ste u mogućnosti, ali ponekad i trebate biti dosljedni pa ne posustati, ako vam se nešto što nije zdravo baš jede. Hrana koja je teška, puna kalorija, od takve nemate nikakve koristi, zato biste je trebali zaobilaziti. Slatkiši ne bi trebali biti neostavreni san, ali se potrudite da tu želju u većini slučajeva zadovoljite voćem.


Ako vam to ne uspjeva, možete jesti kolače i keksiće ali u normalnim količinama. Kako ste duže u trudnoći, tako vam oborci trebaju biti manji i češći, kako bi se održavao zdrav metabolizam. Bez mnogo filozofiranja, trebate jesti raznoliko i što je moguće prirodnije. Za dodatke u ishrani, kao vitamine i minerale, trebate odlučiti skupa sa vašim ljekarom. Nemojte zaboraviti da svoje tijelo održavate u dobroj formi, je ćete na taj način umanjiti otoke, održavat ćete tjelesnu težinu i bit ćete spremni za porođaj. 

 

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

  • Želim primati obavijesti na e-mail za nove komentare


BlaBla

>Najbrutalniji "fitness prank" ikada

Eksplozija stomaka

Najbrutalniji "fitness prank" ikada

Legendarna teretana na otvorenom Muscle Beach u Kaliforniji, mjesto je na kom su svojevremeno trenirale neke...Pročitaj cijeli tekst Tekst sadrži video

Komentari (0)

>Srčano zatajenje uzrok tužne smrti bodybuildera

Par dana pred prosidbu

Srčano zatajenje uzrok tužne smrti bodybuildera

Srceparajuća priča o smrti 25-godišnjeg bodybuildera iz Velike Britanije Sama Standerwicka, potresla je...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Steroid bi mogao UFC šampiona koštati karijere

Jon Jones pred krahom

Steroid bi mogao UFC šampiona koštati karijere

Šampion UFC-a Jon Jones, samo par dana nakon herojskog poduhvata i velike pobjede nad Danielom Cormierom koja...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)

>Vole "punije": Pet država čije su žene najdeblje

Najviše pretilih

Vole "punije": Pet država čije su žene najdeblje

Pretilost je globalni problem modernog društva koji kao dokazan uzročnik stoji iza cijelog niza različitih...Pročitaj cijeli tekst

Komentari (0)