Norveška tajna udvostručenja mišića

Dokazi protivni logici

Može li trening jedne mišićne grupe šest puta sedmično biti bolji od tri treninga kompletne te grupe mišića tokom sedmice? Za većinu poznavaoca logike razvoja mišićnih vlakana ova ideja je potpuno besmislena jer se smatra da toliki broj treninga vodi do katabolizma, odnosno uništenja mišića.

Ipak, čini se da stvari ponovo nisu baš tako jednostavne te da ova ideja uopšte nije tako luda kako se može pomisliti u prvi mah.

Istraživanje poznato kao "The Frekvensprosjektet" sa svojim rezultatima nije objavljeno u naučnim žurnalima, pa se nije digla ni prevelika buka oko njega, iako je možda i trebala. Ovo čak nije ni prvi put da se neko bavi istraživanjem svakodnevnih treninga jedne mišićne grupe koji su suprotni standardnoj filozofiji, s obzirom na to da je Matt Perryman ranije izdao fantastičnu knjigu "Čučnjevi svaki dan", a sličnim tematikama bavili su se i Borge Fagerli i Martijn Koeveots.

Radi se o tome da je 16 norveških powerliftera (13 muškaraca i 3 žene) bilo podijeljeno u dvije grupe, te su obje grupe pratile potpuno identičan program treninga, ali sa jednom ključnom razlikom.

Prva grupa je trenirala tri puta sedmično, dok je druga grupa dijelila svaki trening na dva dijela, tako da su tokom sedmice trenirali šest puta.

Nakon 15 sedmica ovakvih treninga, rezultati su bili primjetni na objema grupama, ali sa evidentnom razlikom. Grupa koja je trenirala 3 dana sedmično značajno je povećala snagu kod izvođenju vježbi čučnja, mrtvog dizanja i bench potiska, međutim, vježbači iz druge, 6-dnevne grupe su skoro dvostruko više napredovali.

Kada su obavljena mjerenja njihovih kvadricepsa i kada su upoređene krajnje mjere sa onima s kojima su ušli u cijeli proces istraživanja, uočene razlike su bile još zanimljivije. U 3-dnevnoj grupi zabilježen je napredak kod pet od osam vježbača, dok se u 6-dnevnoj grupi ostvario napredak kod sedmero njih, te je samo jedan ostao na slabim rezultatima pomaka, a čak troje njih je ostvarilo enorman napredak.

Iako je činjenica da ne reaguje svaki organizam isto na određene treninge i ishranu, jasno je da ovoliko velika varijacija kod izvođenja identičnih programa ipak nije nastala slučajno. Neke osobe odlično reaguju na veliki broj treninga dok je drugima to problematično, genetika u svemu tome igra veliku ulogu.

"Studije su pokazale da kod manje naprednih vježbača anabolički proces sinteze proteina traje od 24 do 48 sati, dok kod drugih, naprednijih vježbača, ovaj proces znatno manje traje, i to od 12 do 16 sati", pojašnjava Borge Fagerli.

Cijelo ovo istraživanje nije osmišljeno da bi ljude navelo na to da je 6-dnevni trening program definitivno najbolji, već samo da posluži kao pokazatelj da nijedan način treninga ne treba odmah unaprijed odbaciti. Treba imati na umu to da su milioni ljudi uspjeli razviti svoje mišiće korištenjem potpuno različitih metoda, ali su ipak došli do istog cilja.  

Komentari (0)

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala Body.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje Body.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Podijeli članak