Naučnici na tragu otkrića koje bi moglo promijeniti pojam izgradnje mišića

Protein "sestrin"

Naučnici na univerzitetu Michigan na tragu su otkrića koje bi moglo iz temelja promijeniti način izgradnje mišićne mase, a u centru svega se našao protein sestrin.

Naučnici na tragu otkrića koje bi moglo promijeniti pojam izgradnje mišića

Radi se o proteinu koji u organizmu proizvodi sličan efekat kao i samo vježbanje, a što je inače ranije u stvarnosti bilo potpuno nezamislivo. Međutim, poodmakla istraživanja su već dovela do određenih naučnih zaključaka, a sve to je objavljeno u naučnom magazinu Nature.com uz objašnjenje da su "sestrini porodica evolucijski očuvanih proteina induciranih vježbanjem, kritičkih posrednika beneficija do kojih vodi vježbanje".

Važno je napomenuti da je faza istraživanja efekata ovog proteina i dalje daleko od testiranja na samom ljudskom organizmu, te da su značajna otkrića zabilježena na laboratorijskim miševima i drugim, još manjim stvorenjima.

Prvo su istraživači utvrdili protokol mjerenja izdržljivosti kod muha koje su proizvodile sestrin u svom organizmu i onih koje to nisu. Utvrđeno je da su jedinke sa proizvedenim sestrinom imale značajno veću izdržljivost od onih koje to nisu, nakon što su obje strane izložene trosedmičnom vježbanju. Nakon toga se pristupilo daljem istraživanju gdje je otkriveno da "specifična mišićna indukcija sestrina istovremeno i potrebna i dovoljna za posredovanje u korist izdržljivosti hronične vježbe".

Drugim riječima, sestrin izaziva efekte vježbanje u mišićima čak i bez samog vježbanja jer je protein oponašao te efekte. Istovremeno muhe bez sestrina nisu imale nijedan od ovih efekata. Uz to, prema objašnjenju istraživanja, sestrin djeluje na nekoliko načina, a koji uključuju održavanje mišića, poboljšani aerobni kapacitet, pa čak i oksidaciju masti.

Ukoliko napori naučnika zaista urode plodom i ukoliko se isti šablon ostvarivanja napretka uspije primijeniti i na ljudska bića, moglo bi to iz temelja promijeniti princip izgradnje mišića, liječenja određenih oboljenja, ali i svakako uticati na veliki zaokret u bodybuildingu.

Komentari (0)

Još nije napisan ni jedan komentar! Budite prvi koji će ostaviti komentar?!

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala Body.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje Body.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Podijeli članak